czwartek, 20 marca 2014

30 dni z muzyką - dzień 5.
"Piosenka, która przypomina o kimś"

Muzyka niesie ze sobą mnóstwo skojarzeń. Są utwory, które tak mocno wiążą się z jakąś osobą, że nawet po latach już pierwsze dźwięki melodii, przywołują przed oczami jej twarz. Dziś kilka takich utworów, ale kto i dlaczego kojarzy mi się z daną piosenką, zostanie moją słodką tajemnicą.



*** PIOSENKA, KTÓRA PRZYPOMINA O KIMŚ ***

Shakira - Underneath Your Clothes

As every voice is hanging from the silence
Lamps are hanging from the ceiling
Like a lady tied to her manners
I'm tied up to this feeling

Beth Gibbons - Show

But it's all just a show 
A time for us and the words we'll never know 
And daylight comes and fades with the tide 
And I'm here to stay

The Smashing Pumpkins - Tonight, tonight

Believe, believe in me, believe, believe!
That life can change, that you're not stuck in vain
We’re not the same, we're different.
Tonight, tonight, tonight
So bright
Tonight, tonight

Nelly Furtado - Say It Right

I can't say that I'm not lost and at fault
I can't say that I don't love the light and the dark
I can't that I don't know that I am alive

Marquess - Vayamos Compañeros

Vayamos compañeros
Hay una nueva música en la ciudad
Salta salta
Tenemos los momentos
Por la mañana todas cosas se acaban
Salta salta
Vayamos compañeros

Krystyna Janda - Na zakręcie

A ja jestem, proszę pana, na zakręcie. 
Moje prawo to jest pańskie lewo. 
Pan widzi: krzesło, ławkę, stół, 
a ja - rozdarte drzewo. 

Lindsey Stirling - Shadows

Po namyśle i dotarciu do końca niniejszej notki, dochodzę do wniosku, że niewiele mam takich utworów kojarzonych z konkretną osobą. Większość muzyki związanej z jakimiś wspomnieniami, a co za tym idzie ludźmi, z którymi się one łączą, dotyczy raczej poszczególnych scen, wydarzeń, zapamiętanych chwil. Ale o tym będzie innym razem.

26 komentarzy:

  1. Nie znam żadnej piosenki z powyższe listy. U mnie tylko jedna piosenka najbardziej kojarzy mi się z ukochaną osobą. Jest to ,,A ja będę twym aniołem'' Sumptuastic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sympatyczny utworek, choć to nie do końca moje klimaty.

      Usuń
  2. Ja też raczej nie mam wspomnień typowo z osobami, a z danymi wydarzeniami, które miały miejsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to tak jak z filmami - muzyka jest dopasowana do konkretnych scen, a nie ludzi. :)

      Usuń
  3. Znam kilka :) Łączą się z osobami jak i wydarzeniami i zauważyłam, że najczęściej w okresie letnim :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie żadna z tych piosenek z niczym się nie kojarzy. Moja lista byłaby znacznie dłuższa i zupełnie inna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, tak to jest ze skojarzeniami - każdy ma własne. ;)

      Usuń
  5. chyba każdy z nas ma sentymentalne utwory, na dzięk których pojawiają się wspomnienia, lub twarze osob :) 1 lubię

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam całą masę piosenek kojarzących mi się z jedną osobą, ale to zupełnie inne utwory niż wybrane przez Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu akurat wybrałam utwory kojarzące mi się z różnymi ludźmi. Te kojarzące się z jedną, byłyby zupełnie inne.

      Usuń
  7. W moim przypadku praktycznie z każdą bliższą osobą kojarzy mi się multum piosenek, więc miałabym ogromnie ciężki wybór. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy wątek, faktycznie łatwiej jest dopasować piosenkę do konkretnego wydarzenia, a nie osoby. Dosyć długo się zastanawiałam jak jest u mnie i znalazłam 4 piosenki, które gdy tylko usłyszę, to od razu mi przypominają o 4 poszczególnych osobach. Na tej liście również znalazło się "Say it right" Nelly Furtado. :)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak swoją drogą, uwielbiam "Say It Right". :)

      Usuń
  9. Dokładnie, też jakoś piosenek nie łączę za bardzo z poszczególnymi ludźmi, raczej z wydarzeniami czy uczuciami. Chociaż 'Say it raight' idealnie kojarzy mi się z koleżanką, która za czasów gimnazjum zasłuchiwała się w Nelly Furtado i na okrągło puszczała mi jej piosenki ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, ta piosenka wywołuje wyjątkowo dużo skojarzeń. :)

      Usuń
  10. Tak nieładnie, żadnej historii, niedobra Ann! :P Ale "Say it right" też mi się kojarzy - kojarzy mi się bardzo źle z bardzo złą osobą. :P
    A Dynie bardzo, bardzo lubię. :) No i to ostatnie świetne - ale to już kiedyś pisałam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eeee... Co ja się będę uzewnętrzniać. :P
      O rety... Nie psuj mi piosenki! :P

      Usuń
  11. Kiedyś bardzo często słuchałam piosenek Nelly Furtado ;>

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale mi przypomniałaś - Shakira - Underneath Your Clothes, Marquess - Vayamos Compañeros, a Stirling jest genialna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami fajnie pogrzebać w takich zapomnianych utworach. :)

      Usuń
  13. Jak tak powspominam utwory, dzięki którym przypominają mi się konkretne osoby, widzę jednocześnie, jak mocno zmieniał się mój gust muzyczny. Zaczynając od Verby, Meza i 18L aż do Ani Dąbrowskiej, Hurtsów i muzyki z Pulp Fiction.

    A Ty za to sprawiłaś, że pojawił mi się szeroki uśmiech na twarzy. W pozytywnym sensie oczywiście :) Przypomniałaś mi Marquessa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, spora rozpiętość. ;)

      Marquess u mnie wywołuje podobną reakcję. Uwielbiałam ich słuchać w słoneczne dni. Mają tyle pozytywnej energii!

      Usuń

Zapraszam do udziału w dyskusji. ;)

Wszelkie obraźliwe komentarze oraz reklamy stron będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...