niedziela, 3 stycznia 2021

Edward Brooke-Hitching "Biblioteka szaleńca"


Biblioteka szaleńca to zbiór największych kuriozów wydawniczych zamknięta w przepięknym, bogato ilustrowanym wydaniu w twardej oprawie. To wszystko zebrał i opracował Edward Brooke-Hitching, a to daje gwarancję fascynującej lektury.

Bibliofil o niezwykłych książkach

Edward Brooke-Hitching. Syn antykwariusza, bibliofil, mapofil, pasjonat. Na blogu znajdziecie teksty o książkach, których walory poznawcze i estetyczne już tu chwaliłam. Atlas lądów niebyłych i Złoty atlas zajmują w mojej biblioteczce ważne miejsce. Cieszę się, że dołączyła do nich Biblioteka szaleńca

Wszystkie wymienione pozycje pisane są z pasją, lekko i przystępnie, a jednocześnie z dużym znawstwem tematu i ogromem wiedzy ilustrowanej rycinami, zdjęciami i innymi materiałami graficznymi. 

Tematem Biblioteki szaleńca są największe kurioza wydawnicze. Autor dzieli je na kilka grup, każdej z nich poświęcając osobny rozdział.

Zdumiewające książki, zaskakujące historie

Co znajdziemy w Bibliotece szaleńca? Cuda i dziwy, to pewne. Sama nie wiem, które z wymienionych tworów zaskoczyły mnie najbardziej, konkurencja jest bowiem spora. Książka oprawiana w ludzką skórę czy spisywana pingwinią krwią, tekst wykłuwany przez więźnia szpilką na papierze toaletowym, dzieło tak małe, że kichnięcie w jego pobliżu może sprawić, że nie zaginie na wieki lub tak wielkie, że potrzeba maszyny, by przewracała strony. Znajdziecie tu teksty pisane szyfrem, publikacje jadalne i takie, które mogą uśmiercić jeśli się je dotknie. Są książki pełne kłamstw, zaklęć lub rycin nieistniejących ryb. Fascynują wydrążone książki służące jako szafki na trucizny, zdumiewa opowieść o poślubieniu Tory, najważniejszej księgi judaizmu.

Biblioteka szaleńca to nie tylko przegląd wydawniczych kuriozów, ale i historii kryjących się za ich powstaniem. Zapuszczenie się do zakamarków owej biblioteki gwarantuje wspaniałą przygodę dla każdego miłośnika książek. 

Ja jestem zachwycona i wierzę, że ta pozycja zachwyci i Was.






 

Edward Brooke-Hitching
Biblioteka szaleńca
przeł. Janusz Szczepański
Dom Wydawniczy Rebis
2020
256 stron


Zobacz też:

Atlas lądów niebyłych

Złoty atlas



4 komentarze:

  1. Mam wielką chrapkę na tę książkę, odkąd zobaczyłam ją w zapowiedziach, a Twoja recenzja i fotki tylko jeszcze bardziej sprawiają, że chcę ją mieć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepięknie wydana książka :) Pozdrawiam, będę mieć na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Korci mnie mocno! :) Intrygująca pozycja - to na pewno. Czuję, że nie raz by mnie zaskoczyła.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do udziału w dyskusji. ;)

Wszelkie obraźliwe komentarze oraz reklamy stron będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...