piątek, 12 grudnia 2014

Wygrana "Zabójców marzeń"

[źródło]

To co się stało, nigdy nie powinno się wydarzyć. Ale wydarzyło. Na naszych oczach - tak Tomasz Sekielski rozpoczyna jeden z odcinków autorskiego programu publicystyczno-reporterskiego Po prostu. Wyemitowany w lutym reportaż Zabójcy marzeń, pokazujący kulisy starć na kijowskim Majdanie, przyniósł mu nagrodę Grand Press 2014. Sekielski  zagląda za obie strony barykady, rozmawia zarówno z protestującymi, jak i milicjantami.


Tym, co wydarzyło się na Majdanie, wstrząśnięci byli nawet wspierający demonstrantów weterani wojny afgańskiej. Snajperzy urządzili na ulicach Kijowa strzelnicę. Zginęły wówczas 82 osoby (w tym 16 milicjantów), było 675 rannych, 289 osób uznano za zaginione.

Wczoraj wieczorem w Centrum Artystycznym Fabryka Trzciny w Warszawie odbyła się gala Grand Press 2014. Wręczono nagrody Grand Press za najlepsze materiały dziennikarskie, Grand Press Digital, Grand Press Economy oraz Media 25-lecia (zwycięzcy: Gazeta Wyborcza, TVN, Onet, RMF FM). Ogłoszono także nazwisko Dziennikarza Roku 2014 (laureatem został Piotr Andrusieczko).

Nagroda Grand Press przyznawana jest w ośmiu kategoriach. Tomasz Sekielski wygrał w kategorii Najlepszy Reportaż Telewizyjny


A tymczasem na Twitterze...
(ciekawa jestem reportażu z Meksyku)


Dlaczego o tym wspominam? Po prostu (czyli całkiem adekwatnie do nazwy wiadomego programu) cenię Sekielskiego jako dziennikarza, odkryłam go jako świetnego pisarza za sprawą Sejfu, polubiłam jako sympatycznego gawędziarza z dużym poczuciem humoru (zobacz też: relacja z panelu pisarze-dziennikarze), a Zabójcy marzeń to poruszająca opowieść o zwykłych ludziach, okrutnie ukaranych za to, że pragną żyć w wolnym kraju.


Wspomniany odcinek Po prostu, możecie w całości zobaczyć na stronie Telewizji Polskiej, klikając w poniższy link.


8 komentarzy:

  1. Nigdy o Sekielskim nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę zobaczyć. :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, że to Sekielski wygrał :) W wolnej chwili obejrzę ten odcinek, choć tematyka przygnębiająca. Ciekawe, co przygotowuje z Meksyku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawa. W ogóle, chciałabym nadrobić inne odcinki tego programu, bo niewiele widziałam.

      Usuń
  4. Oglądałam i byłam pod wrażeniem. Na pewno będę śledzić kolejne odcinki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na mnie też zrobił wrażenie i mam taki sam plan jak Ty. Chciałabym też nadrobić zaległości w poprzednich odcinkach (choć na pewno nie dam rady obejrzeć wszystkich), bo widziałam tylko kilka.

      Usuń
  5. Sekielski - odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu. Muszę odświeżyć sobie kilka jego reportaży.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do udziału w dyskusji. ;)

Wszelkie obraźliwe komentarze oraz reklamy stron będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...