piątek, 23 sierpnia 2013

Obieg Zamknięty

Od czasu do czasu chwalę się, że jakąś książkę przeczytałam w ramach Obiegu Zamkniętego, co rodzi pytania o to, czym ten Obieg właściwie jest. Odpisuję na pytania w komentarzach, ale pomyślałam, że warto na ten temat stworzyć osobny post. Może dzięki temu akcja zyska rozgłos i znajdzie się więcej chętnych, by wziąć w niej udział?



Pomysł na stworzenie Obiegu Zamkniętego padł wśród uczestników facebookowej grupy Czytamy polskich autorów. O ile mnie pamięć nie myli, pomysłodawczynią była jedna z autorek - Monika Orłowska. Na czym polega idea Obiegu?


Otóż część autorów zgodziła się udostępnić swoje książki czytelnikom. Przypomina to nieco blogową Włóczykijkę czy biblioNETkową akcję Wędrująca książka. Autorzy "uwalniają" własne książki, dopisując je do listy w specjalnie utworzonym w tym celu dokumencie. Co dalej? Ci, którzy mają ochotę przeczytać uwolnioną książkę dopisują się do listy w tym samym pliku. Autor wysyła swoją książkę pierwszemu chętnemu, ten po jej przeczytaniu i zrecenzowaniu, przesyła kolejnej osobie z kolejki. I tak książka wędruje od czytelnika do czytelnika, dzięki czemu więcej osób może zapoznać się z twórczością naszych rodzimych autorów.

Sama w ramach Obiegu Zamkniętego przeczytałam już kilka książek, których recenzje możecie znaleźć na blogu:

Oczywiście wszystkich uczestników obowiązuje regulamin, opracowany przez naszą Antyśkę z bloga Słowa Czytane:
1. Czas na przeczytanie książki i odesłanie jej kolejnej osobie wynosi nie więcej niż 2 tygodnie od dnia otrzymania książki.
2. Proszę o krótką informację, gdy książka dotrze lub gdy zostanie wysłana kolejnej osobie.
3. Adresy proszę uzyskiwać osobiście od następnej osoby z kolejki, bądź w tej sprawie pisać do mnie [Słowa Czytane]. 
4. Książki należy wysyłać kolejnej osobie w stanie nie gorszym od otrzymanego.
5. W razie zniszczenia egzemplarza lub jego zgubienia należy kupić nowy i odesłać dalej.
6. Po przeczytaniu książki należy napisać własną opinię (nie musi być długa, lecz szczera!).

Pełną listę książek wędrujących w ramach Obiegu Zamkniętego znajdziecie tutaj. Zachęcam do wzięcia udziału w akcji i poznawania twórczości polskich autorów.

46 komentarzy:

  1. Słyszałam o tej akcji. Ciekawa perspektywa ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo. Dzięki niej poznałam ciekawe tytuły.

      Usuń
  2. od dawna zbieram się by o tym napisać... szkoda by książki stały nieczytane... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie! Napisz koniecznie. Tę akcję warto rozreklamować.

      Usuń
  3. Ciekawe, ale... nie dla mnie. nie lubię mieć określonego czasu na czytanie książki... miesiąc w umowach recenzenckich jest dla mnie czasem trudny do dotrzymania... Czytanie ma być hobby, nie pracą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest, ale czasem warto się poświęcić.

      Usuń
    2. Akurat termin trzymania książki nie padł z mojej strony. Jeżeli ktoś przetrzyma kilka dni dłużej to nic się nie stanie, ale musi uprzednio o tym poinformować. ;)

      Usuń
  4. Czy jak wyczerpię się nakład chętnych, to książka trafia z powrotem do autora? Ten czas jest faktycznie ogranicznikiem, zaraz po dostaniu egzemplarza trzeba czytać, napisać i odesłać i to w 2 tygodnie, ale nie mówię nie. Jak wyczerpię nakłady, które mi zalegają to może się pobawię, czemu nie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie wiem. Chyba jeszcze nie było takiej sytuacji.

      Można wyczerpać pokłady zalegających książek? Ale jak??

      Usuń
  5. Słyszałam o tej akcji i nawet zapisałam się już na dwie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pierwsze słyszę, ale akcja świetna!

    OdpowiedzUsuń
  7. Recenzja do wyzwania :)

    "Przysmaki Maksa" - Katarzyna Zychla
    http://magicznyswiatksiazki.pl/przysmaki-maksa-katarzyna-zychla-recenzja-296/

    pozdrawiam :)
    Miłośniczka Książek

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł, w ogóle takie akcje są znakomite, bo nie tylko dzięki nim można przeczytać pewne książki (w końcu są też biblioteki), ale pewnie zacieśniają się też więzy między czytelnikami i można w ten sposób stworzyć fajną społeczność.

    OdpowiedzUsuń
  9. Też popieram ten pomysł, już wysłałem nawet wiadomość do autorki, żeby dołączyć do kolejki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super. Mam nadzieję, że w ten sposób przeczytasz kilka ciekawych książek.

      Usuń
  10. Bardzo fajna akcja :) Sam muszę przemyśleć dołączenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I słusznie. Dzięki niej możesz poznać kilka ciekawych tytułów i masę fajnych ludzi. :)

      Usuń
  11. Sama zastanawiałam się nad dołączeniem do akcji "Włóczykijka", ale po prostu teraz przy klasie maturalnej chyba zbraknie mi na to czasu.. Aczkolwiek założenie akcji jest bardzo fajne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za to po maturze będziesz miała duuuużo czasu. :)

      Usuń
  12. Świetny pomysł! Naprawdę zaradni jesteście. Gdybym miała tylko więcej czasu i była lepiej zorganizowana... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chcieć to móc. Przynajmniej w niektórych przypadkach. ;)

      Usuń
  13. Na pewno nie zdążyłabym w 2 tygodnie takiej książki przeczytać, bo zazwyczaj mam już swój ustalony harmonogram czytania i nie lubię go zmieniać :P Ale inicjatywa ogólnie fajna i jak komuś pasuje to niech korzysta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Harmonogram czytania? U mnie to fikcja. :D
      Zazdroszczę zorganizowania.

      Usuń
    2. Staram się takiego reżimu trzymać, bo inaczej nie wyrabiam się z książkami recenzenckimi :)

      Usuń
    3. Fakt, gdy gonią terminy nie ma wyjścia - trzeba czytanie uporządkować. U mnie czytanie według harmonogramu nie wychodzi, ale fakt faktem - najpierw staram się czytać recenzenckie, więc obywa się bez większych zawirowań. ;)

      Usuń
    4. Ostatnio postanowiłam, że będę przeplatać recenzenckie z własnymi, ale zobaczymy na ile mi to wyjdzie :P

      Usuń
    5. Życzę Ci, żeby poszło lepiej niż w moim przypadku. :D

      Usuń
  14. Akcja ciekawa, ale ja jestem tak niezorganizowana, że nie zdążyłabym na czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ale może kiedyś skorzystasz z takiej opcji? Warto o niej wiedzieć. :)

      Usuń
  15. Naprawdę fajny pomysł i świetnie, że autorzy tak chętnie się w niego angażują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla nich to także promocja, no i przy okazji kontakt z czytelnikami. :)

      Usuń
  16. Fajna sprawa, ale ja lubię mieć książki na stałe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mam. Zwłaszcza z "Przewrotnością dobra" trudno mi się było rozstać.

      Usuń
  17. Bardzo! Przy okazji można też poznać autorów.

    OdpowiedzUsuń
  18. Cieszę się, że napisałaś o tej akcji. Może dzięki temu więcej osób dołączy ;)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do udziału w dyskusji. ;)

Wszelkie obraźliwe komentarze oraz reklamy stron będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...