środa, 20 stycznia 2016

Na stosiku książki rosną #32



Książki opanowują mieszkanie. Nałóg jest silniejszy niż rozsądek. Cóż... Obym w zdrowiu dożyła emerytury, a później żyła jeszcze tak długo, żebym zdążyła poznać choć część zgromadzonych przeze mnie tomów. 



Stosik spod choinki




Mąż stanął na wysokości zadania. Dzięki niemu mam już wszystkie tomy cyklu o policjantach z Lipowa Katarzyny Puzyńskiej, ostatni tom cyklu z Marą Dyer, Wakacje, na których zakup wciąż nie mogłam się zdecydować, choć to przecież powieść z Barceloną w tle, Listy niezapomniane intrygujące mnie przeogromnie i wymarzony Paryż. Fajnego mam męża, wiecie?

Katarzyna Puzyńska Motylek
Michelle Hodkin Mara Dyer. Zemsta
Nina Majewska-Brown Wakacje
Shaun Usher Listy niezapomniane
Edward Rutherfurd Paryż 

***

Stosik recenzencki



Większość z tych książek przyszła do mnie w poprzednim tygodniu. Każdej jestem przeogromnie ciekawa. Teraz czytam Ginekologów, książkę świetną, ale wymagającą czytania na raty. Jak krwawe kryminały mi nie straszne, tak podczas tej lektury czasami zwyczajnie wymiękam.

Od Wydawnictwa Filia:
Remigiusz Mróz Przewieszenie - recenzja

Od Wydawnictwa Czwarta Strona:
Remigiusz Mróz Parabellum. Głębia osobliwości

Od Wydawnictwa Czarna Owca:
Mikael Santiago Ostatnia noc w Tremore Beach
Kate Atkinson O świcie wzięłam psa i poszłam - recenzja

Od Wydawnictwa Sonia Draga:
Juan Gómez-Jurado Pacjent
Michael Punke Zjawa

Od Wydawnictwa Marginesy:
Tove Jansson Córka rzeźbiarza
Janusz Majewski Czarny mercedes
Jürgen Thorwald Ginekolodzy

Od Wydawnictwa Muza i Business & Culture:
Luz Gabás Czarownice z Pirenejów

***

stosik empikowy




Zakup zrealizowany dzięki karcie prezentowej, która niespodziewanie pojawiła się u mnie z okazji Świąt za sprawą Empiku i Business & Culture. Pomysłów na jej wykorzystanie miałam mnóstwo. Ostatecznie stanęło na takim oto zestawie.

Swietłana Aleksijewicz Wojna nie ma w sobie nic z kobiety
Katarzyna Krenz, Julita Bielak Księżyc myśliwych
Åsne Seierstad Księgarz z Kabulu
Tony Horowitz Błękitne przestrzenie
Jon Krakauer Wszystko za Everest

***

Stosik biedronkowy




Niezbyt często buszuję w Biedronce. Tym razem poszłam po Rzym po polsku, a wróciłam z zestawem na pocieszenie.

Antoine de Saint-Exupéry Mały Książe
Roma Ligocka Dobre dziecko
Michał Witkowski Zbrodniarz i dziewczyna
Beata Pawlikowska Blondynka na Orinoko

***

Stosik podróżniczy



Taki mały przegląd tego, co mi się marzy. Nie było już niestety przewodnika po Malcie, która intryguje mnie coraz bardziej. No, ale wszystko w swoim czasie,

Upolowane podczas promocji Wydawnictwa Bezdroża:
Włochy południowe i Rzym
Włochy północne
Toskania i Wenecja
Słowacja północna
Portugalia. Od Lizbony po Algrave
Katalonia. Barcelona, Costa Brava i Costa Dorada
Słowacja. 1001 pomysłów na weekend

***

Serdeczne pozdrowienia przesyła futrzasta kierowniczka planu zdjęciowego.





*** NOTKI STOSIKOWE ***

86 komentarzy:

  1. Najpiękniejszą z pięknych podrap ode mnie:) Identyczna (tylko mniejsza jak sądzę) jak mój Bonifacy, nawet mini krawacik biały ten sam:)
    W weekend zabieram sie za Zjawę. Jestem ciekawa książki. Byłam przedwczoraj na filmie (u nas już jest) i REWELACJA.
    Ja z książkami mam tak samo, jak byłam na Święta w Polsce naszykowałam mamie 3 reklamówki czytadeł do wyniesienia do pobliskiej biblioteki. Jakoś za bardzo nie powiększyło to wolnego miejsca na półkach w regale. A to w Polsce. W Wiedniu mam kolejne stosy, które nomen omen kocą się (oprócz nich mam obecnie w Austrii 4 koty:)). Milej lektury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leży na wyciągnięcie ręki, więc... podrapana. Teraz Ty musisz podrapać od nas Bonifacego. :D

      Zazdroszczę seansu. Nie mogę się go doczekać. A póki co, mam nadzieję niebawem zabrać się za książkę. Film obejrzę już po lekturze.

      Kiedyś też muszę zrobić porządki. U mnie trzy reklamówki też nie załatwią sprawy, ale na początek dobre chyba i to. :)

      Usuń
    2. Pewnie, że dobre i to, ale jaki to ból wewnętrzny rozstawać się z książkami:) Powodzenia w segregowaniu.

      Usuń
    3. Dzięki. Łatwo nie będzie. ;)

      Usuń
  2. Moja karta empikowa też częściowo wykorzystana, i co ciekawe, wybrałam coś, co i Ty masz, czyli "Ginekologów" i "Czarnego mercedesa":)
    "Czarownice z Pirenejów" też mam, podobały mi się bardzo, bo generalnie lubię takie klimaty.
    No i Mróz, "Parabellum" też będzie w styczniowym stosiku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że dobrze wybrałaś. Ja myślałam jeszcze nad książkami Vegi, ale ostatecznie przegrały. ;)

      Usuń
  3. Kocham Wakacje! Niedługo będzie recenzja na moim blogu, możesz zajrzeć ;) Biedronka nigdy nie zawodzi, widzę ;) Fajny stosik, fajny. Buziaki, Idalia :*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać, jak recenzja się pojawi, bo jak znam życie - przeoczę. :/

      Usuń
  4. Woow, zazdroszczę! Bardzo imponujące zbiory ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Imponujący stos! "Paryż" i "Zjawę" sama bardzo chcę zdobyć i przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też bardzo ciekawią. Za "Zjawę" biorę się niebawem. :)

      Usuń
  6. Polecam Ci przylaczenie sie do wyzwania Ksiazkowe Tsundami, które polega na czytaniu tego, co mamy na pólkach, haha. A na serio: swietny stos. Widze, ze znowu duzo Hiszpanów. Mikel Santiago i Gómez Jurado mieli bardzo dobre recenzje, Luz Gabás podbila publike "Palmami na sniegu". Nie czytalam, wiec ciekawa jestem Twojej opinii. Natomiast czytalam "Ksiegarza z Kabulu" i bardzo goraco Ci go polecam. To bardzo wazna ksiazka, zwlaszcza po reakcji bohaterów na jej publikacje. A tak w ogóle to poñecam Ci ostatnie dwie ksiazki, które przeczytalam: "Na szpulce niebieskiej nici" Anne Tyler i "Ostatni Laponczyk" Oliviera Truca. To tak w ramach Ksiazkowego Tsundami, haha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie by się przydało przeczytać to, co mam na podłodze. :P
      Szczerze mówiąc, jak mam okazję zrecenzować hiszpańską książkę, to mało kiedy odmawiam. ;)
      O "Księgarzu..." dużo dobrego czytałam, a ponieważ i ta książka, i "Błękitne..." były w promocji, więc się nawet nie zastanawiałam.
      Dwie ostatnie książki zapisałam. :)

      Usuń
  7. Motylek i Paryż cudo! A Thorwalda kocham miłością wieczną!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja go zaczynam nienawidzić za to, co mi robi z psychiką. :D

      Usuń
  8. Aż zaświeciły mi się oczy, szczególnie na widok "Motylka", "Mary Dyer", "Ginekologów" oraz "Dobrego dziecka"!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Ginekolodzy" świetni, ale nie dla pań, które zamierzają rodzić w najbliższym czasie. :P

      Usuń
  9. Bardzo chciałybyśmy Motylka! Zazdrościmy takich stosów! :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama sobie zazdroszczę. Gdyby mi się jeszcze udało to wszystko przeczytać... ;)

      Usuń
  10. Kończę czytać "Zjawę", w Biedronce również upolowałam książkę Pawlikowskiej. Poza tym na stosikach widzę wiele książek, których jestem ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow! Imponujące! Kierowniczka miała nad czym czuwać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co też robiła, pchając wszędzie ciekawski nochal. :D

      Usuń
  12. Włochy północne polecam do odwiedzenia, czemu nie? :D

    OdpowiedzUsuń
  13. To teraz musisz dokupić Nowy Jork ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam! I bardzo mi się podobał. :)
      Tu jest recenzja:
      http://soy-como-el-viento.blogspot.com/2015/12/edward-rutherfurd-nowy-jork-wampum.html

      Usuń
  14. Piękne stosy :) Do Przewieszenia, Ginekologów, Wojna nie ma w sobie nic z kobiety i Zjawy też się przymierzam.
    Miłej lektury!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że każda z tych książek jest świetna, choć są zupełnie różne. Pierwszą czytałam, drugą właśnie poznaję, dwie ostatnie mam nadzieję przeczytać niebawem. :)

      Usuń
  15. Ależ imponujące zbiory! <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Też się zaopatrzyłam w książki Mroza, właśnie czytam Parabellum, a "Przewieszenie" czeka w kolejce (chociaż skoro finał ma przyprawić o palpitacje serca, to może poczekam na kolejny tom :P).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie akurat mniej zszokował niż finał "Ekspozycji". W pewnym sensie liczyłam na takie zakończenie. :)

      Usuń
  17. Ostatnio interesuję mnie "Zjawa" za sprawą nadchodzącej ekranizacji z Leo ;)
    Stos niezwykle imponujący. Życzę Ci przyjemnej lektury :D
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też. Dokładnie z tego samego powodu. :D

      Dziękuje!

      Usuń
  18. Nie czytalam ano jednej z tych pozycji, wiec niestety nie bede mogla Ci nic polecic.
    Pozdrawiam i zapraszam:
    http://kruczegniazdo94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spoko. Starałam się tak wybierać, żeby na żadnej z tych książek się nie przejechać. ;)

      Usuń
  19. Ale stosiki :)

    Właśnie skończyłam "Motylka" Puzyńskiej- wspaniały kryminał :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że i ja nadrobię "Motylka", bo z tego cyklu znam tylko "Utopce".

      Usuń
  20. Recenzencki praktycznie cały bym Ci zabrała:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Był Nowy Jork. Teraz czekam na Paryż:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ojejku, jest na co popatrzeć. Chętnie wzbogaciłabym swoją biblioteczkę o kilka tytułów :)
    Miłej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajnego masz męża :) Ten "Paryż" to bym Ci podkradła. Podobnie "Przewieszenie", "Wszystko za Everest" i "Wojna nie ma w sobie nic z kobiety". Też mam "Czarownice z Pirenejów" i pewnie wkrótce zacznę lekturę. Mnie też ostatnio ciekawi Malta i chyba wiem czyja to sprawka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam, fajnego. :D

      No tak, zdaje się, że Beatriz potrafi pisać i fotografować przekonująco. :D

      Usuń
  24. Ależ Ci się nazbierało książeczek :D A mąż cudny, pozazdrościć :D
    Z powyższych na półce czeka na mnie "Ostatnia noc w ..." od Czarnej Owcy, której jestem bardzo ciekawa, ale jeszcze troszkę musi poczekać na swoją kolej ;)
    Przyjemnej lektury :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybrał same książki, które od dawna mi się marzą. :D

      U mnie też musi poczekać, ale mam nadzieję, że niedługo. :)

      Usuń
  25. Ale poszalałaś :) Przygarnęłabym większość z pierwszego i drugiego stosiku :) No dobra, z trzeciego też :P

    OdpowiedzUsuń
  26. Motylek świetny, jak i cała seria, a Przewieszenia mmmmm zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Kurczę, Ekspozycję Mroza miałam kupić już dawno temu i jakoś wyleciało mi to z głowy, a teraz przy premierze drugiego tomu znowu nabrałam ochoty na tę historię ;) Koniecznie też muszę się zaopatrzyć w ostatni tom Mary Dyer. No i ten Paryż wygląda tak pięknie! Przyjemnego czytania :))

    OdpowiedzUsuń
  28. Jejku, jakie piękne stosy! *___*

    OdpowiedzUsuń
  29. Na noblistkę Swietłanę również planuję znaleźć niebawem czas ;-)

    OdpowiedzUsuń
  30. U Ciebie Paryż, a u mnie Nowy York. Ale to ostatnie chyba już czytałaś, o ile pamiętam?

    OdpowiedzUsuń
  31. Czekam na Twoje opinie książek Mroza :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetne stosiki. Też miałam mnóstwo pomysłów na kartę Empiku, ale ostatecznie jestem zadowolona z zakupów :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Akurat czytam 'Czarny mercedes'. Świetna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, bo bardzo jestem ciekawa tej książki.

      Usuń
  34. Niezły stosik. :) U mnie podobnie i nie mogę wpłynąć na jego zmniejszenie. :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Fajny stosik. Przyjemnego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  36. Przewieszenie, Parabellum 3 już za nami. Sagę Katarzyny Puzyńskiej też mamy, ale jeszcze nie czytałyśmy. Miłej lektury, Aniu!

    OdpowiedzUsuń
  37. Czy książki mieszczą Ci się jeszcze w mieszkaniu?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie! Na podłodze mam jeszcze sporo miejsca. :D

      Usuń
  38. Do niektórych oczy mi się świecą jak Twojemu kotu. Chożby do Puzyńskiej.
    Ale przynajmniej "Listy..." mam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zawsze o jedną książkę do przodu. A do Puzyńskiej też mi się oczy świecą. "Utopce" były świetne, ciekawe jak reszta. :)

      Usuń
  39. ,,Wszystko za Everest" najbardziej przykuło moją uwagę, muszę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do udziału w dyskusji. ;)

Wszelkie obraźliwe komentarze oraz reklamy stron będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...