sobota, 5 września 2020

Taylor Jenkins Reid "Daisy Jones & The Six"

Taylor Jenkins Reid Daisy Jones & The Six


Trudno uwierzyć, że Daisy Jones & The Six to fikcja literacka, a jej bohaterowie nigdy nie istnieli. Gdy  snują swą opowieść, wyobraźnia podsuwa zupełnie realistyczne obrazki. Ze sceny, zza kulis, z autobusów, którymi muzycy ruszali w trasy. 

To nie jest książka, która zostaje w czytelniku na lata, ale jako rozrywka sprawdza się świetnie. Taylor Jenkins Reid miała bardzo dobry pomysł na opowiedzenie historii fikcyjnego zespołu muzycznego. Zrobiła to w taki sposób, że trudno uwierzyć iż taka grupa nigdy nie istniała! 

Czytając, miałam wrażenie, że oglądam film dokumentalny o Daisy Jones i The Six. Właściwie brakowało mi tylko soundtracku w tle. Powieść budują wypowiedzi członków zespołu i kilku osób związanych z jego historią. Mamy Amerykę, różowe lata 70., a hasło "sex, drugs and rock'n'roll" pasuje tu doskonale. Na tym tle rozwija się krótka, acz burzliwa kariera muzyczna naszych bohaterów, którzy zagrali koncert życia, by już nigdy razem na scenę nie wrócić.

Najwyraźniej autorka poruszyła w mojej pamięci obrazy, które siedzą w niej głęboko za sprawą obejrzanych niegdyś muzycznych produkcji dokumentalnych. Pod wpływem opowieści Daisy, Billy'ego, Karen i innych postaci, odżyły one i wypełniły przestrzeń między wypowiedziami bohaterów tworząc spójną całość i wywołując wrażenie, że oto siedzę przed szklanym ekranem wpatrzona w muzyków, którzy wspominają lata swojej świetności. Widzę światła sceny, wygłuszone ściany studia nagraniowego, niemal słyszę muzykę wykonywaną przez zespół.

Daisy Jones & The Six autorstwa Taylor Jenkins Reid to taka książka jakby nie z mojej bajki literackiej, ale niespodziewanie całkiem przyjemnie spędziłam przy niej czas. To lekka, przyjemna powieść o miłości do muzyki i pogoni za marzeniami. 



Taylor Jenkins Reis
Daisy Jones & The Six
przeł. Agnieszka Kalus
Wyd. Czwarta Strona
2020
424 strony



6 komentarzy:

  1. Tytuł zapisuję. Będzie jak ulał na coraz dłuższe wieczory, odpocznę po literaturze obozowej . Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy pierwszy raz czytałam o tej książce, też sądziłam, że opisuje życie prawdziwych postaci. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze się zastanowię nad lekturą tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Zainteresowała mnie ta książka:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem niesamowicie ciekawa oryginalnej formy tej książki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolejna bardzo pochlebna recenzja, więc się rozejrzę za książką.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do udziału w dyskusji. ;)

Wszelkie obraźliwe komentarze oraz reklamy stron będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...