niedziela, 13 kwietnia 2014

Listonosz mile widziany i wyniki konkursu



W pracy bywa fajnie i niefajnie.

Niefajnie, gdy nie wiadomo w co włożyć ręce, czas pędzi jak szalony, a jeszcze trzeba zdążyć z tym i z tamtym, i jeszcze czymś.
Fajnie, gdy wokół są życzliwi ludzie, praca wre, a dzień upływa w miłej atmosferze. Albo gdy listonosz przynosi coś więcej, niż tylko firmową pocztę.

W ubiegłym tygodniu przytargał mi kilka książek i wspaniały prezent od Beaty T, właścicielki bloga Dłubanki Beaty.

Sami zobaczcie, co znalazłam w paczuszce.






***

Czas na wyniki konkursu, w którym odpowiadając na pytanie o najbardziej "pachnącą" egzotyką książkę, można było wygrać powieść Głusi. Jednoosobowa komisja długo zastanawiała się nad wyborem najciekawszej odpowiedzi, nie mogąc zgodzić się sama ze sobą. 
Powieść gwatemalskiego pisarza Rodrigo Rey Rosy wędruje do autorki poniższej wypowiedzi:

Takich książek pewnie się by trochę w mojej biblioteczce znalazło, ale pierwsze, co mi akurat przyszło na myśl to jeden z tytułów Tiziano Terzani. W tym wypadku mam na myśli książkę "Powiedział mi wróżbita". Pewna przepowiednia jaką autor usłyszał przed laty stała się dla niego punktem wyjściowym do odbycia podróży przez azjatyckie kraje (m.in. Birmę, Mongolię, Laos, Malezję i inne). Podróży niezwykłej, ponieważ odbytej w dawnym stylu - pieszo, łodzią, pociągiem, autobusem, wozem, etc. Dzięki temu czytelnik wraz z Terzanim poznał wszystkie smaki, zapachy i kolory poznawanych miejsc z ogromną intensywnością.

Edycie gratuluję zwycięstwa, a pozostałym dziękuję za udział.

***

Już poza konkursem, liczę na to, że zarzucicie mnie takimi egzotycznymi tytułami. Co polecilibyście osobie, która chciałaby odbyć literacką podróż w zupełnie odmienne kulturowo miejsce?

33 komentarze:

  1. Śmieszna zakładka, bardzo świąteczna, gratuluję zwyciężczyni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie śmieszna, tylko cudna. :)
      Takiej jeszcze nie miałam.

      Usuń
  2. Recenzja do wyzwania:
    "Klinika pod Boliłapką. Pierrota bolą kopytka" - Liliana Fabisińska
    http://magicznyswiatksiazki.pl/pierrota-bola-kopytka-liliana-fabisinska-recenzja-451/

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję zwyciężczyni, a Tobie pięknych prezentów. Świątecznie teraz jakoś u Ciebie się zrobiło.
    PS Aniu, a książka ode mnie dotarła?

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne te pisanki! Z książek "egzotycznych" polecam "Przepiórki w płatkach róży", "Sto lat samotności" i "Dom duchów", czyli egzotykę w Ameryce Łacińskiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam wszystkie trzy i wszystkie trzy mi się podobały.

      Usuń
  5. Wspaniałe cudeńka. Widzę, że u Ciebie dom na święta już nieco przystrojony. Muszę o to zadbać w tym tygodniu.
    Gratuluję zwyciężczyni.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazdroszczę Ci tych pięknych pisanek, a z Edytą zgadzam się w całej rozciągłości. Tiziano Terzani to wspaniały pisarz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo dobrego o nim słyszałam, ale jeszcze nie czytałam.

      Usuń
  7. Gratulacje dla zwyciężczyni - a te wielkanocne cudeńka są naprawdę piękne:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniała zakładka do książki! :)
    Z książek jakie czytałam i mogę polecić to pozycje Martyny Wojciechowskiej oraz "Samsara"autorska Tomasza Michniewicza.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne te cudeńka! Zakładka urocza, muszę nauczyć się robić podobne ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale wspaniały prezent dostałaś! :)
    Gratuluje zwycięzcy konkursu:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kolor zakładki jest prześliczny! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawa zakładka. I gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluję Edycie, a przepiękne rzeczy dostałaś. Zwłaszcza pisanki i zakładka mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
  14. Te dłubanki zdecydowanie piękne! Szczególnie te pisanki - cudo!

    OdpowiedzUsuń
  15. Dysiu gratulacje!!! Ale piękności ta Beata tworzy!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Jaka cudowna zakładka!!! Zakochałam się w niej <3
    Inne miejsce kulturowe... Hm... Może "Spalona żywcem" Souad? :) Choć nie wiem, czy zbrodnie honorowe są jednym z Twoich ulubionych tematów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Spaloną..." czytałam. Historia niesamowita, choć styl pisania w ogóle mi nie podszedł. No, ale nie o styl tu chodzi.

      Usuń
  17. Aniu miło mi, że prezencik się podoba :)

    Dziękuję za zabawę i gratuluje zwycięzcy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba było widzieć moją minę. :D

      Usuń
    2. mina jak mniemam bezcenna jaka kolwiek by nie była ;)

      Usuń
  18. Bardzo gustowne kubraczki na jajka i zakładka :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przecudna zakładka, koszulki na jajeczka też, bardzo lubię takie gadżety :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo fajne prezenty, takie ciepłe i z sercem :)

    Bardzo się cieszę z wygranej :) Dziękuję! To będzie moja pierwsza styczność z literaturą gwatemalską.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję. :)
      No i oczywiście mam nadzieję, że książka Ci się spodoba.

      Usuń
  21. Piękności Ci listonosz przytargał. :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Gratuluję :)

    Piękne te ozdoby wielkanocne ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Śliczny prezent :)
    Gratulacje dla zwyciężczyni :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do udziału w dyskusji. ;)

Wszelkie obraźliwe komentarze oraz reklamy stron będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...