niedziela, 24 sierpnia 2014

Wlazł kotek za płotek
(Simon Tofield "Kot Simona. Za płotem")

Simon Tofield
Kot Simona. Za płotem
Wyd. W.A.B.
2010

Znacie Simona i jego kota? Do tej pory kojarzyłam ten uroczy duet głównie z filmów rysunkowych wygrzebanych na youtube. W końcu, w ubiegłym roku, w ręce wpadła mi jedna z książek Simona Tofielda: Kot Simona. Za płotem

Efekt?


Głośny rechot na trasie Wrocław - Poznań. Mąż skupiony prowadził pojazd kołowy po wyboistych polskich drogach, a ja umilałam sobie podróż przeglądaniem rysunków Simona. Co jeden, to śmieszniejszy. Wiele zachowań zabawnego, acz niekiedy irytującego szkodnika futerkowego, obserwuję na co dzień u mojej Myszy. Podejrzewam, że każdy właściciel stworzenia zwanego kotem będzie się świetnie bawił obserwując zmagania Simona i jego pupila.

Niedawno wróciłam do tej książki. Nadal śmieszy. W tej części niesforny kot przekroczy próg domu i rusza w wielki świat. Zaprzyjaźni się z ptakami, zającami oraz innymi przedstawicielami zwierząt gospodarskich oraz wiejskiej fauny. Wyniknie z tego wiele zabawnych scen.









Simon's Cat, odcinek 1: Cat Man Do
(odcinek ten zdobył nagrodę w kategorii Najlepsza komedia w konkursie British Animation Awards w 2008)

A teraz wpiszcie koniecznie w youtube Simon's Cat i dobrze się bawcie. :)


maskotka dla fanów
[źródło]
nakarm koteczka!
[źródło]

***

OGŁOSZENIE NIE TAKIE DROBNE

Wydawnictwo Zielona Litera i Krzysztof Spadło, autor świetnej powieści Skazaniec ogłaszają konkurs, dla tych, którzy wspomnianą powieść mają już za sobą. 

Otóż niebawem pojawi się drugi tom Skazańca i w związku z tym zadanie konkursowe polega na napisaniu streszczenia tomu pierwszego: Na pohybel całemu światu. Najlepszy tekst znajdzie się w kontynuacji więziennych perypetii Ropucha i jego kumpli, a ponadto laureat otrzyma ten tom opatrzony autografem autora i to jeszcze przed oficjalną premierą. Jest o co powalczyć.

Konkurs na streszczenie trwa do 10 września 2014 roku, a jego szczegóły znajdziecie TUTAJ

Zachęcam też do zapoznania się z moją recenzją Skazańca: Za każdym wyrokiem dożywocia czai się śmierć. Mam nadzieję, że zdołam Was przekonać do sięgnięcia po tę powieść.

42 komentarze:

  1. Fajny ten filmik, poszukam więcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrej zabawy. Ja się uśmiałam jak głupia. :D

      Usuń
  2. Muszę w końcu sobie jeden z tych komiksów kupić. Nawet dość tanio je parę razy w mojej ulubionej księgarni widziałam...

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tych filmikach i książce, ale faktycznie ma zabawne ilustracje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubisz zwierzaki, więc mogłyby Ci się spodobać. :)

      Usuń
  4. Rysunki z Kotem Simona zawsze mi się podobały, ale podziwiałam je głównie ,,przy okazji" - gdy wyświetliły mi się na ekranie przy okazji jakiejś reklamy, na okładkach kalendarzy itp. Chyba kupię sobie w końcu jakąś książkę o tym psotniku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo choć filmiki obejrzyj. Niektóre są naprawdę świetne. :D

      Usuń
  5. Nie dla mnie, ale mój mąż będzie zachwycony :]

    OdpowiedzUsuń
  6. W którymś z wywiadów twórca wspominał, że właśnie dlatego filmiki cieszą się taką popularnością, że każdy z właścicieli futrzaków może zaobserwować któreś z przedstawionych zachowań u swojego zwierzaka. :)
    Uwielbiam! :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkiem możliwe. Podejrzewam, że gdybym nie miała Myszastej, to nie bawiłabym się aż tak dobrze. ;)

      Usuń
  7. Kot Simona jest niesamowity. Zawsze z wielką niecierpliwością czekam na kolejny filmik z jego udziałem. Jak do tej pory mam wszystkie książki z serii :) I powiem, że one bawią wszystkich niezależnie od wieku. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś jak pilnowałam malucha pewnego, to ciągle oglądaliśmy tego kota.

    OdpowiedzUsuń
  9. Oczywiście, że znam kota Simona :)) Muszę koniecznie wyposażyć swoją biblioteczkę w tę książkę

    OdpowiedzUsuń
  10. Właściciele kotów na pewno znają to pocieszne stworzenie, a ja właśnie do nich należę ;) Simon jest uroczy!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mój chłopak uwielbia tego kociaka ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Simona oglądam na Youtube - skutecznie poprawia humor :). Szczególnie śmieszy tych, którzy koty posiadają i widzą, że to futrzak żywcem z życia wyjęty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, celność obserwacji Simona jest niesamowita. :D

      Usuń
  13. Gdzieś mi tam ten kociak mignął, ale nie znałam go bliżej :) Skoro jednak polecasz to chociaż sieci go popodglądam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Hahaha, nie znam tego kota!
    Ale lekturę "Skazańca" jak najbardziej polecam wszystkim!

    OdpowiedzUsuń
  15. Kota Simona podglądam od kilku lat. Książka leży na półce i należy do tych, do których się wraca, by sobie poprawić humor.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie znam, nie gustuję w historiach obrazkowych, ale z tą wyjątkowo chyba bym się zapoznała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz obejrzeć filmiki. :)
      Daj się zauroczyć pewnemu kotu. :P

      Usuń
  17. Uwielbiam takie rysuneczki oj to trzeba wyruszyć na poszukiwanie koteczka :)
    o nie ja nie potrafię pisać - nie mam polotu w tej dziedzinie.- to nie dla mnie ;)
    Skazaniec fajna książka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukaj, szukaj, a w międzyczasie obejrzyj filmiki. :)

      A może warto spróbować? :)

      Usuń
  18. Myślę, że Simon's cat nie przekonał mnie do tego stopnia, aby sięgnąć po książeczkę, więc odpuszczę sobie szukanie.

    OdpowiedzUsuń
  19. haha co za kot! Muszę obadać filmik :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam kota Simona, śledzę od dawna i często sobie odświeżam, i rżę jak głupia :) Super jest! I ile w nim prawdy... ;)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do udziału w dyskusji. ;)

Wszelkie obraźliwe komentarze oraz reklamy stron będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...