sobota, 11 maja 2019

Zdarzyło się w kwietniu 2019

dobre książki



Kwiecień przeszłam z powiekami na zapałkach i chaosem w głowie. Ruszył mój nowy blog entuzjastycznie.pl, a to pokazało jak bardzo jestem niezorganizowana, bo póki co nijak nie potrafię zapanować nad wszystkimi zadaniami, które przed sobą postawiłam. Maj jest szalony i taki będzie do końca, więc dopiero w czerwcu usiądę nad planem na przyszłą siebie. Trzymajcie kciuki, bo na razie jestem jednym wielkim chaosem.

Tymczasem zapraszam na podsumowanie kwietnia.





Strefa czytelnika


  1. Roberto Santiago Ana (ocena: 5/6) - recenzja
  2. Jeffrey Eugenides Przekleństwa niewinności (5) - recenzja
  3. Piotr Borlik Boska proporcja (5) - recenzja
  4. Marta Guzowska Raj (4,5) - recenzja
  5. Andrew Mayne Powiększenie (4) - recenzja
  6. Małgorzata Rogala Punkt widzenia (5) - recenzja
  7. Katarzyna Borowska, Anna Matusiak-Rześniowiecka Skazane. Historie prawdziwe (3,5) - recenzja
  8. Michael Scott Moore Pustynia i morze (5) - recenzja

Co tu dużo mówić, osiem przeczytanych książek to najgorszy wynik czytelniczy od dobrych kilku lat. Taki jest niestety koszt zmian, które wprowadzam w swoim życiu, ale cóż... Nie tylko książkami żyje człowiek, nawet jeśli jest molem książkowym. 

W końcu przeczytałam niemal niemal tysiąc stron thrillera Ana i tak - to jest książka, dla której warto zarwać noc. Inną ciekawą propozycją jest Pustynia i morze - wspomnienia dziennikarza porwanego przez somalijskich piratów. (Przy tej okazji przypominam, że recenzje pozycji z literatury faktu znajdziecie TUTAJ).


Strefa widza


Filmy:
  1. Barry Sonnenfeld Rodzina Addamsów (ocena: 7/10)
  2. Richard Schepard Dom Hemingway (5)
  3. Jordan Peele Uciekaj! (8)
 Seriale:
  1. Ruchome piaski (sezon 1) - ocena 6
  2. The Umbrella Academy (sezon 1) - 8
  3. Szkoła dla elity (sezon 1) - 7

Gdy zmęczenie brało górę, lepszą opcją od książki, nad którą zamykały się oczy, były seriale. W tym miesiącu, zupełnie przypadkowo, poszliśmy w tematykę uczelnianą. 
  • Ruchome piaski były do pewnego momentu niezłe, ale spodziewałam się większego zaskoczenia w finale. Nie do końca przekonały mnie sylwetki bohaterów, ale historię o nastolatce oskarżonej o zamordowanie rówieśników w szkolnej strzelaninie ogląda się nieźle.
  • Serial The Umbrella Academy nie wciągnął mnie od razu, ale koniec końców skręcało mnie z ciekawości, żeby poznać zakończenie. Na plus są ciekawe, różnorodne postaci. Na pewno każdy znajdzie tu ulubieńca. Albo trzech. Fabularnie całość jest trochę spowinowacona z X-Menami. 
  • Szkoła dla elity to produkcja hiszpańska. Wciągnęłam się bardzo, choć nieco drażniło mnie nagromadzenie wątków poprawności politycznej. Uwaga dla fanów Domu z papieru - w Szkole dla elit spotkacie kilku dobrze Wam znanych aktorów.

Z filmów, polecam film grozy Uciekaj!, trzymającą w napięciu historię pewnej mrocznej, zagadkowej rodzinki.



Strefa melomana

Halford Till The Day I Die

El Reno Renardo Violenta Revolución

Ellie Goulding Flux

Strefa włóczykija


powstanie bloga entuzjastycznie.pl

Kwiecień był dla mnie miesiącem stacjonarnym. Praca nad blogiem entuzjastycznie.pl zajęła mi sporo czasu (i wciąż nie wszystko wygląda tak, jak bym chciała). Cieszę się jednak ogromnie, że w końcu zdecydowałam się na ten krok i serdecznie Was zapraszam do obserwowania strony.




Moc spotkań


Poznańskie spotkanie w Blow Up Hall otworzyło serię "Mocy spotkań", czyli edukacyjnych spędów przy stole. Podczas spotkania była okazja do degustacji przystawek oraz wódki Wyborowej, ale przede wszystkim można było porozmawiać na temat sztuki degustacji polskich specjałów oraz zasad savoir vivre'u podczas spotkań przy stole. Całość poprowadzili kucharz i miłośnik kulinariów Pascal Brodnicki (który przygotował przystawki) oraz Maciej Starosolski, ambasador Wódki Wyborowej.

Atmosfera była cudna! Zdecydowanie biesiadna, na luzie i z dużą dawką humoru. Co się uśmiałam, to moje. Na wspomnienie wegańskiego smalczyku uśmiechałam się jeszcze długo. 

Takie to blogerskie przyjemności, raz zaproszenie na festiwal kryminału, a innym razem na wódkę i przystawki.







11 komentarzy:

  1. Wspaniałe podsumowanie, oby maj był jeszcze wspanialszy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzymam kciuki za zorganizowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kwiecień był owocny i życzę Ci abyś w maju zorganizowała wszystko tak, jak masz to zaplanowane. Chętnie będę odwiedzać Twój nowy blog w miarę możliwości czasowych:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Maprawdę świetny miesiąc za Tobą. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno coś wybiorę z filmów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję udanego miesiąca. Ja u siebie dziś będę tworzyć podsumowanie ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  7. Zmiany zawsze wymagają poświęcenia i nie od razu wszystko gra tak,jak trzeba. Wynik i tak nie jest zły. Trzymam kciuki za to żeby wszystko udało Ci się tak, jak sobie wymarzyłaś.

    OdpowiedzUsuń
  8. 8 książek to dla mnie i tak świetny wynik, w tym jedna była cegła :D Ja się zmobilizować aż tak nie potrafię :) Oprócz garstki przeczytanych książek w kwietniu byłam też w kinie na ,,Ułaskawieniu" Kolskiego, ciężki, ale dobry film, po nim było spotkanie z Błęcką -Kolską. Byłam również na spotkaniu autorskim z Joanną Jax, 3 razy pojawiłam się w gazetce miejskiej i udzieliłam krótkiego wywiadu do radio o moim wniosku do Budżetu Obywatelskiego i zwiedziłam część Kłodzka - Minieeuroland (park miniatur) i muzeum oraz trasę podziemną.. Piękne miasto, na pewno tam jeszcze wrócę, żeby poznać resztę zakątków tej miejscowości :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja sobie pisze na specjalnej kartce zadania do zrobienia... Ciągle ich przybywa...

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe podsumowanie. Porównując z większością Polaków to wynik jest bardzo dobry :). Wiem jak być molem i sama kiedyś narzekałam, że 8 książek to mało ale jak natłok pracy się zdarza to cieszę się, że jedną na tydzień przeczytałam :) Niestety jak piszesz nie samymi książkami człowiek żyje. Prowadzenie dwóch blogów tez nie jest łatwe. Entuzjastycznie zajrzę też na drugiego :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do udziału w dyskusji. ;)

Wszelkie obraźliwe komentarze oraz reklamy stron będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...