poniedziałek, 3 października 2016

Pamiętajmy o Osieckiej
[GADŻETY]



Gdybym kiedyś usiłowała Wam wmówić, że nie jestem gadżeciarą - nie wierzcie w to. Owszem, bardzo bym chciała nie odczuwać przyjemności z otaczania się przedmiotami, móc w każdej chwili spakować się w jedną walizkę i ruszyć w świat nie organizując wcześniej tygodniowej wyprzedaży garażowej, podczas której ze łzami w oczach rozstawałabym się z ukochanymi zakładkami, wyjątkowymi kubeczkami, pamiątkowymi magnesikami, "durnostojkami" i "kurzołapami" rozmaitego rodzaju, ale prawda jest taka, że oczy i się świecą na widok wszelkich drobiazgów, które zwykle służą wyłącznie temu, by poprawiać mi humor. Bo przecież z ładnego kubka kawa lepiej smakuje, prawda?


Empik co jakiś czas wypuszcza limitowane kolekcje gadżetów. Do jednych oczy mi się świecą bardziej, do innych mniej. Obecnie błyszczą wyjątkowo, bo i kolekcja jest cudna. 





Kolekcja Agnieszki Osieckiej to przedmioty, które przydają się na co dzień. Przydatne w pracy drobiazgi, jak ołówki, wizytowniki czy notesy, praktyczne torby, kubki termiczne i ceramiczne czy wreszcie cieszące oczy drobiazgi jak magnesy, talerze a nawet pościel czy poduszki. Przedmioty zdobione są grafikami Marianny Sztymy, która inspirowała się utworami Agnieszki Osieckiej. Stąd też, znajdziemy na nich także cytaty, które z pewnością znają nie tylko wielbiciele artystki, jak choćby A ja jestem, proszę pana, na zakręcie (moje ukochane!), To był maj, pachniała Saska Kępa lub Czy te oczy mogą kłamać

Tak jak i w latach poprzednich, tak i w tym roku będzie miał miejsce Konkurs Wokalny Pamiętajmy o Osieckiej. W tym roku będzie jednak wyjątkowy. 9 października 2016 roku przypada 80' rocznica urodzin artystki. Poetki, pisarka, autorka sztuk teatralnych, dziennikarka zapisała się w pamięci przede wszystkim jako autorka tekstów piosenek. Napisała ich ponad dwa tysiące! Musicie przyznać, że to imponujący dorobek. Wiele z jej tekstów znalazło się w kanonie piosenek literackich. Piękne, ponadczasowe, nucone i śpiewane w różnych zakątkach Polski.

Kolekcja powstała we współpracy sieci Empik oraz Fundacji Okularnicy, powołanej przez córkę Agnieszki Osieckiej, Agatę Passent. Nie wiem jak Wy, ale ja jestem zachwycona i tak po cichu liczę na to, że z czasem pojawi się więcej kolekcji związanych ze światem literatury. W końcu zawsze znajdzie się u mnie miejsce na jeszcze jeden kubek czy torbę (których też mam zdecydowanie więcej niż nakazuje zdrowy rozsądek).












17 komentarzy:

  1. Ja mam bzika na punkcie kubków, długopisów i ołówków- czasem również magnesów ;-) Ołówki z kolekcji są rewelacyjne :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ołówki super, tylko muszę chować przed kotem, bo mi pogryzie. :D

      Usuń
  2. Torba, talerz i tablica korkowa są moje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też przyszły do mnie gadżety z tej kolekcji. Tylko ja otrzymałam torbę Okularnicy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U większości taką widziałam. Białą. :)
      Fajna jest. W sam raz na książkę. :)

      Usuń
  4. Takie gadżety i ja lubię :D Nie mam miejsca, ale na magnesiki, zakładki itd. zawsze się coś znajdzie haha

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do udziału w dyskusji. ;)

Wszelkie obraźliwe komentarze oraz reklamy stron będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...