czwartek, 27 października 2016

Na co do kina?
* listopad 2016 *

Subiektywne zestawienie potencjalnie dobrych filmów,
czyli najciekawsze premiery listopada.


4 listopada

Mel Gibson Przełęcz ocalonych

Schyłek drugiej wojny światowej. Armia amerykańska toczy ciężkie walki z Japończykami o każdy skrawek lądu na Pacyfiku. Strategicznym celem jest wyspa Okinawa, której zdobycie może oznaczać ostateczną klęskę Japonii. Wśród setek tysięcy amerykańskich żołnierzy trafia tu Desmond T. Doss, sanitariusz, który ze względu na przekonania odmówił noszenia broni. Traktowany z nieufnością, oskarżany o tchórzostwo, wkrótce udowodni jak bardzo się wobec niego mylono. Podczas najcięższych starć, wielokrotnie ryzykując życiem, wydostaje z ognia walki ponad 70 rannych żołnierzy. Tak rodzi się legenda bezbronnego bohatera.
(opis dystrybutora)



Maciej Pieprzyca Jestem mordercą

Thriller inspirowany prawdziwymi wydarzeniami z początku lat 70-tych. Główny bohater filmu, Janusz Jasiński, jest młodym porucznikiem milicji. Po kolejnych niepowodzeniach śledztwa w sprawie brutalnych zabójstw kobiet, zostaje mianowany nowym szefem grupy dochodzeniowej. Stara się zrobić wszystko, by wykorzystać życiową szansę i złapać seryjnego mordercę. Jak wiele będzie w stanie poświęcić dla śledztwa? 
(opis dystrybutora)



Ah-Ga-Ssi Służąca

Korea, lata 30. XX wieku. Oszust z nizin społecznych postanawia podstępem rozkochać w sobie piękną Japonkę – dziedziczkę wielkiej fortuny – aby przejąć jej majątek. W tym celu umieszcza w jej najbliższym otoczeniu tytułową służącą – posłuszną sobie naciągaczkę, która ma zaskarbić względy milionerki i stać się jej zaufaną powiernicą. „Służąca” to opowieść o trójkącie miłosnym, pożądaniu, seksualnych fantazjach i wyrafinowanej zemście. Widziana z różnych perspektyw intryga z minuty na minutę diametralnie się zmienia, zmierzając ku przewrotnemu finałowi.
(opis dystrybutora)

Michał Marczak Wszystkie nieprzespane noce

Krzysiek kończy trwający pięć lat związek z pierwszą dziewczyną i przeprowadza się do mieszkania najlepszego kumpla, Michała. Obaj rzucają się w wir nocnego życia, od kameralnych "domówek" przez imprezy klubowe i plenerowe festiwale. Nie przejmują się niczym, nie ustając w pogoni za znalezieniem swojego miejsca w życiu. Ze szczerych rozmów, całonocnych zabaw i wędrówek wyłania się obraz marzeń, ale także lęków i frustracji. Nagłe pojawienie się w ich życiu byłej dziewczyny Michała - tajemniczej Evy, wystawi ich przyjaźń na próbę. Pulsująca w rytmie uczuć i muzyki historia opowiedziana zostaje z perspektywy przyjaciół uwikłanych w miłosny trójkąt.
(opis dystrybutora)

Anand Tucker, Mike Mitchell Trolle

Tytułowe trolle to przepełnione radością życia, rozśpiewane stworki, które obdarzono bajecznie kolorowymi włosami, układającymi się w niezwykłe fryzury. Magiczna kraina trolli zmieni się na zawsze, gdy jedna z jej mieszkanek, Poppy, wyruszy z misją ratunkową, która zaprowadzi ją w szeroki, nieznany dotąd świat.
(opis dystrybutora)





Renārs Vimba Marzenia 

Pustka, opuszczone okolice, ścieżka pełna rozmiękłego, maślanego błota. W biednym, drewnianym domku mieszka 17-letnia Raya i jej młodszy brat, Robis. Nikt nie może się dowiedzieć, że ich babcia zmarła. By nie trafić do sierocińca, na różne sposoby usiłują ukryć prawdę. 

Nie chcąc stracić domu i sadu, wielkiego marzenia ich ojca, Raya próbuje skontaktować się matką, która od lat mieszka w Anglii i nie daje znaku życia. Rezolutna dziewczyna postanawia nawet wziąć udział w konkursie, w którym nagrodą jest wyjazd do Londynu. Między nią a nauczycielem angielskiego rodzi się więź. Raya jest dumna, zaradna. Nauczyła się polegać na sobie i bez kompromisów iść własną drogą. Ale to czasem boli.
(opis dystrybutora)

Roger Ross Williams Życie animowane

"Życie animowane" to niezwykle ciepły i poruszający dokument potwierdzający maksymę, że najlepsze scenariusze pisze samo życie. Gdy w wieku trzech lat Owen Suskind zaczął tracić zdolność chodzenia i mówienia, a współczesna medycyna nie była w stanie mu pomóc jego przyszłość wyglądała dosyć ponuro. Na ratunek przyszły animacje z wytwórni Walta Disneya, dzięki którym chłopak zaczął stopniowo reagować na bodźce docierające do niego z ekranu telewizora oraz porozumiewać z najbliższą rodziną.
(opis dystrybutora)



11 listopada

Patryk Vega Pitbull. Niebezpieczny początek

W 2015 roku 40% funkcjonariuszy przyjętych do policji stanowiły kobiety. Wśród nich są Zuza (Joanna Kulig) i Jadźka (Anna Dereszowska). Na drodze świeżo upieczonych policjantek los szybko stawia starszych kolegów po fachu: Gebelsa (Andrzej Grabowski) i Majamiego (Piotr Stramowski). Ich doświadczenie okaże się bezcenne w starciu funkcjonariuszek ze skorumpowanymi przełożonymi, takimi jak Izabela Zych ps. Somalia (Magdalena Cielecka) oraz brutalnym, przestępczym światem mafii "paliwowej", której macki sięgają dalej niż można sobie wyobrazić… Życie prywatne bohaterek jest równie skomplikowane. Jadźka na co dzień zmaga się z nieobliczalnym mężem (Artur Żmijewski) – pracownikiem wywiadu skarbowego, powiązanym z mafią, natomiast Zuza niefortunnie wikła się w romans z Remkiem ps. Cukier (Sebastian Fabijański), socjopatycznym gangsterem, którego dziewczyna – Drabina (Alicja Bachleda-Curuś) właśnie wychodzi z więzienia…
(opis dystrybutora)

Brady Corbet Dzieciństwo wodza

Akcja toczy się tuż po I wojnie światowej w podparyskiej wsi w domu amerykańskiego dyplomaty (Liam Cunningham, "Gra o tron"), który pracuje nad Traktatem Wersalskim, przez co rzadko bywa w domu. Jego żona (Bérénice Bejo, "Artysta") to sfrustrowana kosmopolitka i konserwatywna protestantka w jednej osobie. Ich synek czuje się osamotniony - uwagę poświęca mu jedynie guwernantka, grana przez Stacy Martin ("Nimfomanka"). Wysokie IQ podszeptuje mu coraz bardziej radykalne formy buntu. Obserwujemy narodziny tytułowego dyktatora.
(opis dystrybutora)

Mirjana Karanović Dobra żona

Pokazywany w konkursie głównym festiwalu Sundance 2016, jeden z najbardziej dyskutowanych debiutów na tegorocznym MFF w Göteborgu.

Milena jest kobietą w średnim wieku, żoną i matką, żyjącą wygodnie w ekskluzywnej dzielnicy Belgradu. Pielęgnuje urodę, sumiennie gotuje, urządza przyjęcia i śpiewa w chórze. Oboje z mężem prowadzą beztroskie życie towarzyskie w grupie przyjaciół. Jednak stopniowo niepokojące elementy rzeczywistości przenikają do świadomości Mileny i zaburzają jej poukładany świat. Pewnego dnia podczas sprzątania odkrywa taśmę wideo, stanowiącą dowód obciążający jej męża strasznymi zbrodniami wojennymi. Tajemnica ta zmieni jej życie i ją samą w nieodwracalny sposób.
(opis pochodzi ze strony: wiosnafilmow.pl)

18 listopada


David Yates Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć

Akcja filmu "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć" rozpoczyna się w 1926 roku. Newt Scamander wraca z wielkiej wyprawy, której celem było odnalezienie i opisanie szeregu fantastycznych zwierząt. Jego krótki pobyt w Nowym Jorku mógłby przejść niezauważony, gdyby nie pewien nie-czar (tj. amerykański mugol) o imieniu Jakub, źle skierowany magiczny przypadek oraz ucieczka kilku fantastycznych zwierząt Newta. Wszystko to może spowodować nie lada kłopoty, zarówno dla świata magicznego, jak i nie-czarów.
(opis dystrybutora)

Oliver Stone Snowden

Trzymający w napięciu thriller sensacyjny o najsłynniejszym demaskatorze naszych czasów – Edwardzie Snowdenie (w tej roli Joseph Gordon-Levitt) w reżyserii trzykrotnego zdobywcy Oscara Olivera Stone'a. Pracujący dla służb specjalnych Edward Snowden decyduje się ujawnić ściśle tajne informacje dotyczące nielegalnego podsłuchiwania przez rząd Stanów Zjednoczonych milionów ludzi na całym świecie. Wypowiada wojnę najpotężniejszym. Niespotykany dotąd wyciek kompromitujących danych w historii USA stawia na nogi wszystkie służby. Zaczyna się wyścig z czasem. Amerykański rząd ma tylko jeden cel – złapać Snowdena. 
(opis dystrybutora)

Derek Cianfrance Światło między oceanami

Bohater wojenny Tom Sherbourne przyjmuje posadę latarnika na bezludnej wyspie u wybrzeży Australii. Wkrótce przybywa do niego ukochana żona Isabel. Zakochani żyją tu szczęśliwie w rytmie przypływów i odpływów oceanu. Ich największym, niespełnionym pragnieniem jest dziecko. Miesiące bezowocnych starań, dwa poronienia i pogłębiające się uczucie oddalenia zaczyna wpędzać Isabel w depresję. I wtedy zdarza się cud: do wybrzeży wyspy dobija mała łódź, na której pokładzie Tom znajduje martwego mężczyznę i żywe niemowlę. Pod namową Isabel, wiedziony odruchem serca, Tom łamie swoje surowe zasady i godzi się przyjąć dziecko jako własne. Szczęście świeżo upieczonych rodziców wkrótce zaczyna blaknąć, gdy okazuje się, że w okolicy od miesięcy zrozpaczona matka poszukuje zaginionego męża i maleńkiego dziecka.
(opis dystrybutora)

Tom Ford Zwierzęta nocy

Susan Morrow (Amy Adams) wiedzie luksusowe życie u boku męża Huttona (Armie Hammer), choć nie czuje się spełniona i szczęśliwa. Pewnego weekendu, kiedy jej mąż udaje się w jedną z nazbyt częstych podróży służbowych, Susan otrzymuje paczkę, w której znajduje się książka „Zwierzęta nocy”, napisana przez jej byłego męża Edwarda Sheffielda (Jake Gyllenhaal). Byli małżonkowie nie mieli ze sobą kontaktu od wielu lat. W liście, dołączonym do książki, Edward zachęca ją do lektury. To skłania Susan do kontaktu z byłym mężem. Spędzając kolejną samotną noc, Susan oddaje się lekturze książki, która jest jej zadedykowana…
…książka jednak pełna jest wstrząsających wizji, od których kobieta nie potrafi się uwolnić. Przedstawia historię Tony’ego Hastingsa (w tej roli również Jake Gyllenhaal), którego rodzinna podróż zamienia się w koszmar.
Poruszona twórczością Edwarda Susan siłą rzeczy powraca do najbardziej intymnych momentów jej love story z autorem książki, którą czyta. Niespodziewanie interpretuje książkę jako opowieść o zemście, opowieść, która każe jej ponownie przemyśleć wybory, jakich dokonała i rozbudzić miłość, której z różnych przyczyn się bała. Staje się czymś na kształt rozliczenia z samą sobą i bohaterami książki.
(opis pochodzi ze strony: kinoteka.pl)

Alexandre Aja 9 życie Louisa Draxa

W dniu swoich dziewiątych urodzin, Louis Drax, którego od zawsze prześladował niewytłumaczalny pech, w wyniku tajemniczego wypadku zapada w głęboką śpiączkę. Znany neurolog Allan Pascal, którego pociąga piękna matka chłopca, chce poznać prawdę i dowiedzieć się, czy Louisowi nadal grozi niebezpieczeństwo. Policyjne śledztwo nie odpowiada na kolejne niepokojące pytania. Lekarz decyduje się na udział w kontrowersyjnym eksperymencie, podczas którego chłopiec z otchłani śpiączki nawiązuje kontakt ze światem i odsłania porażające fakty... 
(opis dystrybutora)

Tobias Nölle Alojzy

Alojzy Adorn jest prywatnym detektywem, człowiekiem na pierwszy rzut oka niepozornym, nierzucającym się w oczy. Obserwuje życie z bezpiecznej odległości, wszystko nagrywając kamerą 24 godziny na dobę. Kiedy umiera jego ojciec, Alojzy zostaje sam, a jego bezpieczne do tej pory życie zaczyna się rozpadać na kawałki. Po nocy ciężkiego picia, budzi się w autobusie i odkrywa, że jego aparat fotograficzny oraz cenne taśmy wideo zostały skradzione. Wkrótce po tym zdarzeniu pojawia się tajemnicza kobieta, która zaczyna go szantażować. Oferuje mu zwrot skradzionych taśm pod warunkiem, że przyłączy się do niej grając w japońską grę pt. "telefoniczna wędrówka", używając do tego tylko swojej wyobraźni jako jedynego połączenia. Detektyw wciąga się w jej grę coraz głębiej aż zakochuje się w głosie po drugiej stronie słuchawki. Kobieta otwiera przed nim nowy świat. 
(opis dystrybutora)

Slávek Horák Opieka domowa

Vlasta, pielęgniarka opiekująca się marudnymi pacjentami w ich domach, z pasją i poświęceniem wykonuje swoją pracę, kocha też gorąco swojego męża Lada i córkę. Wszyscy troje żyją w rejonie Czech znanym z produkcji wina. Pewnego dnia życie bohaterki drastycznie się zmienia i będzie ona musiała wyjść ze swojej roli. Smutne i wesołe tony przeplatają się w opowieści o Vlaście, która pomagała innym, a teraz sama będzie potrzebowała pomocy. Jej mąż, typowy facet z małego miasteczka skupia się na pracy w swoim warsztacie i popija śliwowicę. Z czasem okaże się jednak, że za fasadą twardziela i żartownisia skrywa się wrażliwy mężczyzna.
(opis dystrybutora)


25 listopada

Cristian Mungiu Egzamin

Cristian Mungiu – laureat Złotej Palmy, który filmem 4 miesiące, 3 tygodnie, 2 dni szturmem wdarł się do panteonu europejskich reżyserów – stworzył swój najbardziej osobisty obraz. W Egzaminieopowiedział o ludziach mu bliskich: miejskiej klasie średniej. Intelektualistach, którzy swoimi codziennymi wyborami kształtują społeczeństwo Rumunii. Romeo Aldeo jest zbliżającym się do pięćdziesiątki lekarzem z Klużu. Jego córka właśnie zdaje maturę, ma pojechać na studia za granicę. Ale tuż przed egzaminami zostaje napadnięta na ulicy. W obawie o jej rezultaty na maturze ojciec bierze sprawy w swoje ręce i postanawia załatwić roztrzęsionej córce dobry wynik. Mungiu kwestionuje moralność dzisiejszej Rumunii. Pokazuje świat przesiąknięty korupcją, kłamstwem, hipokryzją. Powszechna degrengolada zaczyna się tu i teraz: od nieszczerości wobec bliskich i pozornie drobnych nieuczciwości. Zrobiłem ten film dla swoich dzieci – mówi Mungiu, nagrodzony za reżyserię Egzaminu na ostatnim festiwalu w Cannes. Stawką w tej realistycznej historii jest przyszłość kolejnego pokolenia. Reżyser zadaje pytanie: jaką mentalność odziedziczy ono po rodzicach?
(opis filmu dla nowehoyzonty.pl - Krzysztof Kwiatkowski)

Farren Blackburn Osaczona

Życie dziecięcej psycholog Mary Portman (Naomi Watts) legło w gruzach, gdy w wypadku samochodowym zginął jej mąż, a syn został sparaliżowany. Obecnie, z wymagającym stałej opieki Stevenem (Charlie Heaton), zamieszkuje pusty dom w Nowej Anglii. Kiedy w jej gabinecie pojawia się kolejny mały pacjent - Tom (Jacob Tremblay), kobieta zaczyna traktować go z matczyną czułością i w bliskości dziecka odnajduje upragniony spokój. 

Niestety w trakcie burzy śnieżnej, która nawiedza okolicę, chłopiec znika bez śladu... Poszukiwania nie przynoszą skutku, a wszyscy dookoła są przekonani, że Tom nie żyje. Wszyscy poza Mary, która od tragicznej nocy zaczyna doświadczać niepokojących wizji. Szybko okazuje się, że atak przyrody był tylko preludium do koszmaru, który czeka kobietę w opuszczonym domu. Wraz z kolejnymi niepokojonymi i niedającymi się racjonalnie wytłumaczyć wydarzeniami, Mary - krok po kroku - przybliża się do odkrycia straszliwej prawdy.





22 komentarze:

  1. Oczywiście najbardziej nie mogę się doczekać Fantastycznych zwierząt i jak je znaleźć. Po pierwsze wracamy do świata Harry'ego Pottera, choć w zupełnie nowym wydaniu, po drugie Newta zagra Eddie Redmayne, którego uwielbiam od pierwszego momentu, w którym go zobaczyłam w filmie. Interesuje mnie także Vaiana: Skarb oceanu, czyli najnowsza animacja od Disney'a z pierwszą w historii księżniczką z Polinezji, bo zwiastun wygląda niesamowicie :)

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idę zobaczyć ten zwiastun. :)
      A Redmayne jest świetny!

      Usuń
  2. Dawno nie byłam w kinie, więc dzięki za ściągawkę. Na tę chwilę najbardziej zaciekawił mnie film "Jestem mordercą".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jakoś nie mogę się wybrać. Ciągle co innego jest na głowie. :/

      Usuń
  3. Sporo tych premier. Jeszcze nie zdecydowałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczne zwierzęta i Pitbull - te dwie premiery interesują mnie najbardziej :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszam do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja bym chciała najpierw przeczytać książki Vegi, ale coś marnie idzie.

      Usuń
  5. Parę tytułów już sobie zapisuję, bo podejrzewam, że mogą mi przypaść do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Ja też! Szkoda, że ciągle brakuje mi na to czasu. Kiedyś potrafiłam oglądać jeden film dziennie, a teraz... szkoda gadać.

      Usuń
  7. Ja na razie czekam na ,,Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleść" a zresztą filmu się zobaczy, może mnie jeszcze zainteresują. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może. Trzeba poczekać na pierwsze recenzje. ;)

      Usuń
  8. Najbardziej czekam na Światło między oceanami - Fassy ♥ Chętnie też "Fantastyczne zwierzęta" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czekam na kilka filmów. W sumie nie wiem, na który najbardziej. ;)

      Usuń
  9. Zdecydowanie pójdę na "Fantastyczne zwierzęta" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem jak ten film wypadnie. :)

      Usuń
  10. Z danej listy tylko "Marzenia", Renārs Vimba przypadły mi do gustu. Dzięki za polecenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że seans okaże się udany. :)

      Usuń

Zapraszam do udziału w dyskusji. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...