środa, 11 września 2013

Na stosiku książki rosną #6

Książek przybywa, stosy niebezpiecznie się chwieją. Nie kupować książek - oto postanowienie na najbliższy czas (nieokreślony, więc jak się złamię, nie będę mogła sobie zarzucić braku silnej woli; sprytne, prawda?). Tymczasem chwalę się tym, co ostatnio zasiliło moją biblioteczkę, bez uwzględnienia ostatniej zdobyczy, która to będzie fundamentem kolejnej wieży zagrażającej bezpieczeństwu mieszkańcom pewnego poznańskiego lokum.




Od góry:
  • egzemplarze recenzenckie od Sztukatera:
    • Anna Pasikowska Pałac z lusterkami
    • Katarzyna Kociuba Rejs po Węgrzech - recenzja
    • Maria Wiernikowska Oczy czarne, oczy niebieskie. Z drogi do Santiago de Compostela
  • kryminały/thrillery wygrane w syndykalistycznym konkursie na recenzję lipca organizowanym przez Zbrodnię w Bibliotece:
    • Sasza Haddy Trup z Nottingham
    • Val McDermid Odpłata
    • James Craig Londyn we krwi
    • Joanna Fluke Zagadka czarciego tortu
    • Johan Theorin Święty Psychol
  • dwa przedmioty pożądania, otrzymane od BiblioNETki za recenzję książki Reżyserzy Janusza Wróblewskiego:
    • Eduardo Roca Warsztat książek zakazanych
    • Carla Montero Szmaragdowa tablica



Od góry:
  • książki przywiezione z wrocławskiej LiteraTury 2013:
    • Jakub Winiarski Piosenki starego serca (od Krzysztofa Pochwickiego w imieniu autora; wiersze, które rozpalają zmysły i wyobraźnię)
    • Kornelia Romanowska Mistycyzm duszy (od autorki)
    • Stanisław Karolewski W piaskownicy światów: Epos wrocławski (od autora)
    • Paweł Pollak Kanalia (zakup własny)
    • Ałbena Grabowska-Grzyb Coraz mniej olśnień (zakup własny)
  • egzemplarz recenzencki od Wielkiej Litery:
    • Ewa Rajter Trzy dziewczyny, trzy randki, trzy łóżka - recenzja
  • powieść wypatrzona na promocji w Matrasie:
    • Sergio Vila-Sanjuán Spadkobierczyni z Barcelony
  • lektury wędrujące w ramach Obiegu Zamkniętego:
    • Jolanta Kwiatkowska Ja i oni - pół żartem, pół serio
    • Renata Kosin Bluszcz prowincjonalny
  • zdobycze biblioteczne:
    • Anna Olej-Kobus, Krzysztof Kobus Egipt
    • Danuta Gryka Pół świata z plecakiem i mężem
    • Antoni Libera Madame

Recenzji książki Marii Wiernikowska Oczy czarne, oczy niebieskie. Z drogi do Santiago de Compostela możecie się spodziewać już niebawem. Tymczasem czytam Bluszcz prowincjonalny Renaty Kosin, autorki znanej mi z sympatycznej, kobiecej powieści Mimo wszystko Wiktoria.


Tradycyjnie zapytam: widzicie coś dla siebie? Co czytaliście, co polecacie, co odradzacie, co Was interesuje najbardziej?

102 komentarze:

  1. No kochana wielce imponujący i wspaniały stosik:) Miłej lektury.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Mnie też. Ogromnie mnie ta książka ucieszyła.

      Usuń
  3. Mam "Londyn we krwi", "Odpłatę" i "Trupa z Nottingham" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne widoki... :)
    Mam u siebie na półce "Londyn we krwi", a teraz czytam "Milcz nawet po śmierci" tego samego autora, de facto, drugą książkę o Johnie Carlyle :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję nowych zdobyczy. Oby dostarczyły Ci wiele przyjemności podczas ich czytania :)

    A tu recenzja do wyzwania:
    "Co każdy przedszkolak wiedzieć powinien..." - Dorota Krassowska
    http://magicznyswiatksiazki.pl/co-kazdy-przedszkolak-wiedziec-powinien-dorota-krassowska-recenzja-309/

    pozdrawiam
    Miłośniczka Książek

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo sprytny plan z tym nie określaniem czasu :D Ja chyba nic nie czytałam, ale Tobie życzę przyjemnych chwil spędzonych na lekturze tych książek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wiesz, szybko by się mogło okazać, że coś ciekawego jednak jest do kupienia. ;)
      Dziękuję. :)

      Usuń
  7. Bardzo interesujący stos. Zazdraszczam chociaż mój czas do czytania mocno ograniczony jest. Niemniej kocham mieć książki więc dlatego zazdroszczę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że tego czasu nie dodają gratis do książek.

      Usuń
  8. Ciekawa jestem, jak Ci się spodoba "Kanalia". :) Poza tym parę tytułów chętnie bym Ci podebrała, zwłaszcza te kryminalne. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawa, na razie polubiłam autora. ;)

      Usuń
  9. NIe potrafię wybrać, co by mi się przydało na półce. Wszystko kuszące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak masz dużą półkę, to się wszystkie zmieszczą. ;)

      Usuń
  10. ,,Coraz mniej olśnień" czeka u mnie na biurku na swoją kolej:) Wiele książek przez Ciebie przedstawionych kusi, na dzień dzisiejszy chyba najbardziej ciekawa jestem ,,Egiptu" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Egiptu" też jestem ciekawa, tym bardziej, że dobrze mi się czytało ich wcześniejszą książkę.

      Usuń
  11. Ja najbardziej mam ochotę na drugi tom przygód Alfreda Bendelina :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że nie trzeba tych tomów czytać po kolei.

      Usuń
  12. Ależ stosiska! Nie ukrywam, że najbardziej interesuje mnie twoja opinia na temat "Świętego Psychola" :)
    Chętnie podebrałabym ci "Szmaragdową tablicę::)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze "Świętego..." ogromnie się cieszę, bo od zapowiedzi mam na niego ochotę. A do zakupu "Szmaragdowej..." dłuuugo się prymierzałam.

      Usuń
  13. "Szmaragdowa tablica" czeka na październik, wtedy na pewno się na nią skuszę... No chyba, że z wrześniowymi planami uporam się szybciej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że i mnie się uda przeczytać w październiku.

      Usuń
  14. Nie znam zbyt wielu z powyższych więc tym bardziej czekam na Twoje recenzje:) Tradycyjnie życzę miłej lektury:)

    OdpowiedzUsuń
  15. "Coraz mniej olśnień" polecam. Strasznie mnie ciekawią Twoje wrażenia po "Szmaragdowej tablicy". Jako fanka polskich autorek, czekam na recenzje "Bluszczu" i książki Jolanty Kwiatkowskiej.
    Całość wygląda imponująco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że "Coraz mniej..." Ci się podobało, dużo dobrego czytałam o tej książce i mam nadzieję, że i mnie się spodoba.

      Usuń
  16. ileż tu oczy kuszących pozycji, godnych zaplanowania skoku na poznańskie mieszkanko :P
    Trup, Bluszcz i Szmaragdowa tablica poszłyby pierwsze do złodziejskiego plecaka... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yyy... Wspominałam, że planuję przeprowadzkę? :P

      Usuń
  17. Ja pitole - ile Ty tego masz. "Święty psychol" i "Szmaragdową tablicę" poproszę, o żeż Ty - resztę też:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, tym razem aż za dużo, dlatego mam nadzieję, że nic nie będzie mnie już mocno kusić, bo nie ma sensu nic kupować, gdy tyle dobrych książek czeka.

      Phi! :D

      Usuń
  18. Piękne stosy - aż trudno się zdecydować. Musiałbym każda "pomacać", żeby określić kóra podoba mi się najbardziej :P Gdybym stawiał w ciemno wskazałbym chyba na "Odpłatę" McDermida

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łapy precz! Tu się podziwia na odległość, a nie maca. :D

      Usuń
    2. Gdybym dostawał złotówkę za każdym razem gdy to słyszę...

      Usuń
    3. Nie musiałbyś macać cudzych książek, bo miałbyś tony własnych? :P

      Usuń
    4. Cholera, myślałem, że ta dyskusja już przestała dotyczyć książek :D

      Usuń
    5. Och, chyba przeoczyłam ten moment. :P

      Usuń
  19. Imponujące stosy. Czytałam jedynie "Kanalię". A chętnie zapoznałabym się z "Odpłatą", gdyż znam ten cykl :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dostałaś świetny kryminalny zestaw, brałabym wszystkie, zwłaszcza "Świętego psychola" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego kryminalnego zestawu od ZB właśnie "Świety..." najbardziej mnie ciekawi.

      Usuń
  21. Piękny stos, jestem wszystkich pozycji bardzo ciekawa. Zatem przyjemnej lektury i czekam na recki ): Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Imponujący stosik. Z tego czytałam tylko "Madame" Libery i polecam. Świetna książka. Na pewno Ci się spodoba. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PRzez ten profil o Liberze i zachwyty innych tą książką, po prostu musiałam ją wypożyczyć. :)

      Usuń
    2. Na pewno nie pożałujesz. :) A ja jestem właśnie po lekturze "Dotyku" kanadyjskiego pisarza. Świetna. Realizm magiczny. Jak będziesz miała okazję, to polecam. :) Chociaż widząc Twój stosik, pewnie długo nie znajdziesz czasu.

      Usuń
    3. A jaki to autor?
      Uwielbiam realizm magiczny. :)
      Stosik stosikiem, ale zanim go w całości przeczytam... Miejsce dla innych tytułów też się znajdzie.

      Usuń
  23. Aż wstyd się przyznać, ale nie znam żadnej z tych książek. Życze milej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Och ile książek. Podziwiam.. że znajdujesz czas by je wszystkie przeczytać!

    Miłej lektury!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znajduję. ;)
      Połowa będzie dłuuugo czekać na swoją kolej.

      Usuń
  25. Przyznaję, że całkiem ciekawe pozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Rewelacyjny stos. Osobiście podkradłabym ci ,,Kanalię'', gdyż od dłuższego czasu chce poznać tę książkę.
    Życzę przyjemnego czytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Kanalii" też jestem ciekawa. Opinie są różne, w większości pozytywne. :)

      Usuń
  27. Polecam Ci "Kanalię". A z chęcią bym przeczytała "Bluszcz prowincjonalny".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Bluszcz..." właśnie czytam, jest zupełnie inny niż "Mimo wszystko Wiktoria". Na razie jest nieźle. :)

      Usuń
  28. ''Szmaragdowa tablica'' < 3

    OdpowiedzUsuń
  29. Ładne nabytki. :)
    Mam na półce "Londyn we krwi", za który wezmę się najpewniej jesienią. Chciałbym natomiast przeczytać "Szmaragdową tablicę" i "Pół świata z plecakiem i mężem". :)

    Miłej lektury!

    Pozdrawiam,
    R

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O "Szmaragdowej..." już tyle słyszałam, że sama też ogromnie jestem jej ciekawa.

      Dziękuję!

      Usuń
  30. Właśnie czytam "Książkę o pięknej podróży" Danuty Gryki i jakoś niekoniecznie mnie porwała, ale nie krytykuję, bo nawet się jeszcze do połowy nie zbliżyłam, więc może nastąpić nagły zwrot w odbiorze lektury:)

    Kobusów uwielbiam, ich podróże śledzę regularnie na portalu malypodroznik.pl. Z tej serii czytałam "Chorwację" i "Bali" - zdecydowanie za krótkie i za mało zdjęć, ale lubię jak Ania pisze. Polecam "Namibię..." ich autorstwa. Bardzo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grykę znam z poprzedniej książki. Tamta też nie była porywająca, ale lubię tę serię i czytam każdą książkę, którą dorwę. A nuż ta będzie ciekawsza? Niedługo się przekonam. ;)

      A ja nawet nie wiedziałam, że mają taką mini serię, dopóki nie trafiłam pzypadkiem w bibliotece na "Egipt". "Namibię" czytałam i potwierdzam, jest świetna. Podziwiam ich za odwagę w podróżowaniu z tak małymi dziećmi. :)

      Usuń
  31. Wzrok rozbiegany! Dosłownie nie wiem, na które stosisko patrzeć:) Same cuda. Życzę przyjemnej lektury i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  32. Fiu, fiu niezłe stosiska :) Ukradłabym Ci wszystkie kryminały i "Warsztat książek zakazanych".

    OdpowiedzUsuń
  33. Mam tylko jedno pytanie: masz jeszcze w domu miejsce na te wszystkie książki?;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Naprawdę świetne książki :). Sama nie wiem na co najpierw bym się zdecydowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za mnie zadecydowała siła wyższa: najpierw recenzenckie, później biblioteczne, na końcu moje. ;)

      Usuń
  35. Dla siebie widzę tylko "Pół świata z plecakiem i mężem" - reszta to raczej nie moje klimaty ;)
    I ja również planowałam przystopować trochę z kupowaniem książek. I skończyło się to tym, że dziś odebrałam zamówienie z Bonito... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cicho tam! Mnie się uda. :D

      O, a polecasz z podróżniczych coś ciekawego?

      Usuń
  36. Mam ochotę na Szmaragdową tablicę:)

    OdpowiedzUsuń
  37. a gdzie w tym stosiku moje "Torsje" ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Facet ze stoiska z książkami był mało przekonywający. :D

      A wiesz, że po powrocie nawet żałowałam, że nie kupiłam? Miałam małe fundusze niestety i w sumie kupiłam tylko dwie książki. :(
      Ale nic straconego, tylko gdzie upolować autora, żeby zdobyć autograf? :P

      Usuń
    2. Facet ze stoiska dwoił się i troił :D
      co do polowania na autora, to nie będzie to pewnie zbyt trudne, gdyż autor (z tego, co wiem) sporadycznie pojawia się w Poznaniu :)

      Usuń
    3. Co Ty tam wiesz, byłeś tam? :P

      A to sprawdzona informacja, czy jakieś plotki rozsiewasz? :P
      Jeju, bo jeśli to prawda, to może nawet załapię się na uścisk dłoni. :D

      Usuń
  38. Ile nowych pozycji, miłego czytania;)

    OdpowiedzUsuń
  39. "Oczy czarne, oczy niebieskie" szczerze zazdroszczę! też mam chrapkę na ten tytuł! również postanowiłam nie kupować książek, bo już mi się nie mieszczą w pokoju, ale jakoś nie potrafię wytrwać... :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Recenzja już jest. :)

      E tam, wyniesiesz łóżko, stolik, szafę... :D

      Usuń
  40. Głos oddany,a co! Skoro blog fajny;);) Stosik potężny, "Kanalia" przyciąga mój wzrok...;)
    Pozdrawiam Serdecznie;)

    OdpowiedzUsuń
  41. O rany, takie książki przesłoniłyby mi świat ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze trochę i faktycznie - ograniczą mi dostęp do świata zewnętrznego, jak je zacznę na parapecie układać. :D

      Usuń
  42. "Święty Psychol" ma niebawem dotrzeć do mnie - już zacieram ręce. "Warsztat książek zakazanych" oraz "Szmaragdowa tablica" to cegiełki, które intrygują mnie, sprawiając wrażenie wartościowych lektur. "Trzy dziewczyny, trzy randki, trzy łóżka" też przyciąga...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Trzy..." akurat mnie rozczarowały, ale mam nadzieję, że reszta okaże się świetna. :)

      Usuń
  43. Cudowne stosiki! Pękam z zazdrości:) Najbardziej marzę o "Szmaragdowej tablicy" i "Warsztacie książek zakazanych". Przyjemnego czytania i życzę wytrwania w postanowieniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj byłam w Matrasie i nic nie kupiłam. :D

      Usuń
  44. Ja też! Odkąd się ukazała. Mam nadzieję, że się nie zawiedziemy.

    OdpowiedzUsuń
  45. Uuu, "Madame" - to dokładnie wydanie które czytałem i które mnie zachwyciło (rytmem, stylem, fabułą). Zakochałem się w tej opowieści od pierwszego czytania i tylko złośliwość grafiku i wydawców (uparli się by wydawać coraz to nowe książki) sprawia, że nie mam czasu do niej wrócić. Ale egzemplarz muszę w końcu zdobyć jakiś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzmi ogromnie zachęcająco.
      A wydawcy faktycznie, przeginają. Ledwie człowiek zdobędzie wymarzony zestaw książek, już zapowiadają kolejne interesujące tytuły. Zero litości.

      Usuń
  46. Recka "Londyn we krwi" u mnie niebawem, podobnie jak "Odpłata". Świetny stos, nie ukrywam, że ten pierwszy mnie bardziej kusi ;) Czytałaś pierwszą część Sashy Hady?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałaś. A jak nie czytałaś to jest sens czytać część drugą, czy najpierw polować na pierwszą?

      No to czekam na recenzje, bo wszystkiego na raz nie przeczytam, a nie wiem co może się nieco zakurzyć, a co warto przeczytać jak najszybciej.

      Usuń
  47. Zobaczę, co tam naskrobiesz w recenzjach i wtedy się zdecyduję. :) Miłego czytania!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że naskrobię same pozytywne recenzje. ;)

      Usuń
  48. Super książki. Czekam na recenzje :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do udziału w dyskusji. ;)

Wszelkie obraźliwe komentarze oraz reklamy stron będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...