niedziela, 8 lutego 2015

Najchętniej czytane książki polskich autorów,
czyli podsumowanie drugiej edycji wyzwania "Polacy nie gęsi"

W czasie drugiej edycji wyzwania Polacy nie gęsi wzięły udział 103 osoby. Wspólnie przeczytaliśmy... 2679 książek!* Dla porównania, rok wcześniej było ich ok. 1800.

Zaskoczyliście mnie ogromnie tak dużym zainteresowaniem akcją.


Po czyje książki sięgaliśmy najczęściej? Okazuje się, że znów na pierwszym miejscu znalazła się Katarzyna Michalak. Małgorzata Musierowicz spadła z miejsca drugiego na szóste, a srebrny medal przypadł Magdalenie Witkiewicz. Olga Rudnicka spadła na miejsce jedenaste, oddając brązowy medal Agnieszce Lingas-Łoniewskiej.

Same kobiety, a panowie? W ubiegłym roku, najchętniej czytaliśmy Piotra Kołodziejczaka (19) i Macieja Słomczyńskiego (19). Tegoroczny lider wśród panów, nie pojawił się wówczas w ogóle w zestawieniu najczęściej czytanych polskich pisarzy. W roku 2014 Remigiusz Mróz zawojował polską blogosferę książkową, co musiało odbić się na statystykach. Tuż za nim znajduje się twórca postaci Jakuba Wędrowycza - Andrzej Pilipuk.

Całe zestawienie (powyżej 10. przeczytanych książek) najchętniej czytanych polskich autorów wygląda tak:
  1. Katarzyna Michalak (84 książki przeczytane w ramach akcji)
  2. Magdalena Witkiewicz (43 książki)
  3. Agnieszka Lingas-Łoniewska (34)
  4. Katarzyna Grochola (23)

    • Magdalena Kordel (22)
    • Maria Nurowska
  5. Małgorzata Musierowicz (21)
  6.   
    • Remigiusz Mróz (20)
    • Joanna Chmielewska
  7.  
    • Krystyna Mirek (19)
    • Andrzej Pilipiuk 
  8.  
    • Joanna M. Chmielewska (18)
    • Hanna Cygler

    • Katarzyna Bonda (15)
    • Martyna Wojciechowska 
    • Rafał Kosik 
    • Piotr Kołodziejczak
  9.  
    • Olga Rudnicka (14)
    • Katarzyna Enerlich
  10.  
    • Joe Alex (13)
    • Beata Pawlikowska
    • Anna Ficner Ogonowska
    • Agnieszka Turzyniecka 
  11.  
    • Monika Szwaja (12)
    • Małgorzata Gutowska-Adamczyk
    • Janusz L. Wiśniewski 
    • Ewa Nowak 
    • Aleksander Sowa 
  12.  
    • Zygmunt Miłoszewski (11)
    • Liliana Fabisińska 
    • Marta Grzebuła 
  13.  
    • Mariusz Zielke (10)
    • Katarzyna Zyskowska-Ignaciak
    • Joanna Bator
    • Dorota Terakowska
    • Andrzej Sapkowski
    • Agata Kołakowska

Najczęściej czytane książki polskich autorów:
  1. 11 zgłoszeń
    • Katarzyna Michalak Bezdomna
  2. 10 zgłoszeń
    • Remigiusz Mróz Parabellum. Prędkość ucieczki
    • Magdalena Witkiewicz Zamek z piasku
  3. 9 zgłoszeń
    • Mariusz Zielke Easylog
    • Katarzyna Michalak Ogród Kamili
    • Magdalena Witkiewicz Pensjonat marzeń
    • Katarzyna Bonda Pochłaniacz
  4. 8 zgłoszeń
    • Agnieszka Lingas-Łoniewska Łatwopalni 
    • Mirosław Tomaszewski Marynarka
    • Joanna M. Chmielewska Mąż zastępczy
    • Jacek Getner Pan Przypadek i celebryci
    • Remigiusz Mróz Parabellum. Horyzont zdarzeń
  5. 7 zgłoszeń
    • Tomasz Sakiewicz Bajki dla Marysi i Alicji
    • Patrycja Flejszer Szlak niepewności
    • K. S. Rutkowski W niewoli seksu

Jestem z Was naprawdę dumna! Cieszę się, że tak chętnie sięgacie po polską literaturę. Zobaczmy teraz, kto z Was zebrał najwięcej punktów za czytanie książek zgodnych z wytycznymi.
  1. Nutinka - 384 pkt. 
  2. Paula - 209 
  3. awiola - 180 
  4. Kasia Roszczenko - 148 
  5. Beata T - 144 
  6. AnnRK - 134 
  7. Wiki - 112 
  8. Aga CM - 103 
  9. Plichcia - 99 
  10. Marta Kor - 88
A kto przeczytał najwięcej książek?
  1. Nutinka - 199 
  2. Paula - 168 
  3. awiola - 149 
  4. Kasia Roszczenko - 112 
  5. Aga CM - 85 
  6. Recenzje Kiti - 80 
  7. AnnRK - 79 
  8. Beata T - 75 
  9. Wiki - 71 
  10. Melania K - 60

Nutince serdecznie gratuluję wygranej i obiecuję odezwać się w ciągu kilku najbliższych dni w sprawie nagrody. Gratuluję także znajdującym się na podium Pauli i awioli, a także Plichci, która genialnie wypełniła zadanie z wytycznymi. Każda zgłoszona przez nią książka załapała się na trzy punkty!

Gratuluję także wszystkim uczestnikom i dziękuję za tak liczny udział w wyzwaniu. To między innymi Wy przyczyniacie się do promocji polskiej literatury. 

Trzecie edycja trwa. Pamiętajcie, że w każdej chwili możecie dołączyć do wyzwania, do czego serdecznie Was zachęcam (Polacy nie gęsi III). Polska literatura to wiele świetnych książek, nie dajmy im kurzyć się na półkach!

***

Tak było w ubiegłym roku: KLIK


* O ile nie walnęłam się w obliczeniach, co jest oczywiście możliwe. Ale przyznajcie - wynik jest imponujący.

54 komentarze:

  1. Zaszaleliśmy :) Gratuluję dziewczynom, a ja tuż tuż za podium ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, co za wynik! Gratuluję !

    OdpowiedzUsuń
  3. O jejku, jestem z nas dumna! ;-) Szkoda, że nie załapałam się w żadnym rankingu, bo na moim blogu literatura polska króluje, ale... mam teraz zadanie na ten rok - czytać jeszcze więcej! ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie powinnam uwzględnić więcej miejsc, ale obawiałam się, że z tego powodu nie zamieszczę podsumowania nawet do końca roku. :P

      Usuń
  4. Bardzo się cieszę, że i moja ulubiona pisarka znalazła się na podium z brązowym medalem, czyli Agnieszka Lingas-Łoniewska. Uwielbiam jej twórczość :)
    Gratuluję dziewczynom!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale czytać, że tyle ludzi czyta polską literaturę. Bardzo się cieszę! I gratuluję wszystkim uczestnikom!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie bierzesz udziału w trzeciej edycji. :(

      Usuń
  6. Imponujące te wyniki! Gratuluję wszystkim!

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie znaleźć się na podium, ale jeszcze fajniejsze są wyniki wszystkich uczestników:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja szklana kula mi mówi, że w tym roku masz szansę na złoty medal. :)

      Usuń
  8. Gratuluję naprawdę świetnych wyników! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziewczyny zmiotły wszystkich. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratuluję znakomitych wyników przodownicom.....brawo....

    OdpowiedzUsuń
  11. Na 3 pierwszych miejscach autorki, które sama chce poznać, a żadnej jeszcze nie miałam okazji, pech ;) a wyniki rewelka!

    OdpowiedzUsuń
  12. Super:)
    Widzę, że twórczość niektórych pisarek muszę poznać:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Polska nie znaczy gorsza. Bardzo się cieszę,że blogosfera lubi i docenia rodzime książki. A Tobie dziękuję za stworzenie takiego wyzwania ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też to cieszy. Tym bardziej, że naprawdę mamy mnóstwo świetnych książek.

      Usuń
  14. Boże, naprawdę nie wiem, jak można czytać książki Michalak. Przecież to jest karykatura literatury. Głowa boli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie czytałam, więc się nie wypowiem, ale swoje podejrzenia mam. ;)

      Usuń
    2. Ja też nie czytałam żadnej książki Michalak (i raczej się to nie zmieni), ale po przeczytaniu licznych recenzji jej książek wiem, że nie są one zbyt wiele warte.

      Usuń
  15. Tak liczyłam, że Mróz się znajdzie w zestawieniu ;D

    OdpowiedzUsuń
  16. Łał, imponujące wyniki!
    Chyba mało popularnych wyborów dokonywałam, bo znam tylko dwie czy trzy z wymienianych książek. Może w tym roku będzie u mnie pod tym względem lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Michalak... można się było domyśleć. Super akcja!

    OdpowiedzUsuń
  18. Super zestawienie gratuluję dziewczyny wspaniałych wyników i dalej odkrywajmy naszą literaturę :)))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratuluję wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne wyniki i gratuluję :) Twórczości Katarzyny Michalak jeszcze nie znam, ale z pewnością to nadrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nom jestem chyba daleko w tyle, bo aż tak dużo książek nie przeczytałam :) Ale z tego, co pamiętam w każdym miesiącu dorwałam jakąś polską lekturę :) Gratuluje zwycięzcą :) Cieszę się, że A. Lingas-Łoniewska jest w czołówce, bo stawiam na jej twórczość od niedawna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pod względem liczby przeczytanych książek, gdzieś w okolicy 34. miejsca. ;)

      Usuń
  22. Świetny pomysł na zestawienie. Na pewno wśród tych książek znajdę coś co mnie zainteresuje :). Czytam bardzo mało książek polskich autorów, więc wypadałoby to nadrobić :). O powieściach Katarzyny Michalak słyszałam bardzo dobre, ale i bardzo złe opinie, więc muszę się wreszcie sama przekonać, czy jej książki mi się spodobają.
    Pozdrawiam,
    Książkowe Wyzwania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też wypadałoby to sprawdzić, ale jakoś nie mogę się zabrać do lektury. ;)

      Usuń
  23. Nie dziwię się, że Mróz tak nagle znalazł się w tym zestawieniu. Ostatnio robi się o nim coraz głośniej ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Gratuluję, super podsumowanie :) i świetne wyniki uczestników - gratulacje dla wszystkich :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Od dłuższego czasu wyglądałam tego podsumowania :) Serdecznie gratuluję wyróżnionym osobom :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Piekne zestawienie, ale ja się normalnie nie nadaje, jestem niekonsekwentna ;D autorów naszych czytałam, ale co poradzę jak nie zgłaszałam ;D będzie kolejna odsłona?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Roztrzepaniec. III edycja trwa od listopada. :D

      Usuń
  27. Gratuluję wszystkim, naprawdę wspaniałe wyniki. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Gratuluję tych niesamowitych wyników!!! :) A dla Ciebie szacunek za takie podsumowanie, musiałaś się nieźle napracować nad nim!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba przyznać, że trochę czasu mi to zajęło, dlatego pojawiło się dopiero teraz. :)

      Usuń
  29. o zgrozo! Pani Michalak wygrywa, a moje ulubione kryminalne postacie tak nisko ;/

    OdpowiedzUsuń
  30. Ale Nutinka pojechała :) Michalak przoduje. Nie wiem czy się smucić z tego powodu, czy wreszcie wziąć się za chociaż jej jedną książkę. "Bezdomną" mam na półce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj, to może mnie przekonasz, że warto sięgnąć po jej książki. Bo na razie, nie czuję się przekonana. ;)

      Usuń
  31. "Polacy nie gęsi" ?
    Aż 19 mln Polaków nie miało w ostatnim roku w rękach ani jednej książki, a 10 mln nie ma ani jednej w domu – wynika z danych Biblioteki Narodowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W różowych okularach byłoby Ci bardziej do twarzy. ;)

      Usuń
    2. Nawet różowe szkiełka nie zmienią szarej rzeczywistości. ;)

      Usuń
  32. Niesamowity wynik uzyskaliśmy :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do udziału w dyskusji. ;)

Wszelkie obraźliwe komentarze oraz reklamy stron będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...