niedziela, 10 maja 2015

Przyjdź, zagłosuj, wygraj!
MFK i Nagroda Wielkiego Kalibru Czytelników

Mam nadzieję, że wszyscy miłośnicy kryminałów wiedzą, że pod koniec maja, we Wrocławiu jest impreza, której absolutnie nie mogą ominąć? Że będzie w tym roku dużo o Agacie Christie (przewidziana jest m.in. panel dyskusyjny A jak Agatha, którego uczestniczkami będą Katarzyna Bonda, Gaja Grzegorzewska i Marta Guzowska), że honorową nagrodę odbierze Håkan Nesser, a co więcej - będzie można zajrzeć na jego spotkanie autorskie, posłuchać, wziąć autograf? Że przewidziane jest detektywistyczne pasmo dziecięce, a w nim spotkania z Rafałem Kosikiem, Agnieszką Stelmaszyk, Joanną Jodełką i Marcinem Mortką?

Pod koniec kwietnia pisałam Wam, że znane są już nominacje do Nagrody Wielkiego Kalibru. Więcej na ten temat znajdziecie w TEJ notce.

Nie tylko jury wybierze najlepszą powieść kryminalną ubiegłego roku, także i czytelnicy mogą oddać swój głos na kryminał, który zapadł mu w pamięci bardziej niż inne.


Do Nagrody Wielkiego Kalibru zostały nominowane następujące powieści:

  1. Katarzyna Bonda, Pochłaniacz (Wydawnictwo Muza),
  2. Wojciech Chmielarz, Przejęcie (Wydawnictwo Czarne),
  3. Mariusz Czubaj, Martwe popołudnie (Wydawnictwo Albatros)
  4. Ryszard Ćwirlej, Błyskawiczna wypłata (Wydawnictwo Zysk i Sk-a),
  5. Zygmunt Miłoszewski, Gniew (Wydawnictwo W.A.B.),
  6. Małgorzata Sobieszczańska, Z ostatniej chwili (Wydawnictwo Oficynka),
  7. Marcin Wroński, Kwestja krwi (Wydawnictwo W.A.B.).
Pomóżcie wybrać najlepszą powieść kryminalną ubiegłego roku, tym samym przyznając jej autorowi Nagrodę Wielkiego Kalibru Czytelników!

Czytelnicy mogą głosować na najlepszą według nich powieść, wysyłając SMSy na numer 661399765 według następującego wzoru: numer nominowanej książki spacja tytuł (bez polskich znaków) spacja dane kontaktowe (imię, nazwisko, adres). 

Pamiętajcie: każdy może wysłać tylko jeden sms! 

Opłata za sms: według taryfy operatora.

Głosować można do północy 29 maja 2015. Nazwisko zdobywcy Nagrody Wielkiego Kalibru Czytelników zostanie ogłoszone podczas Gali wręczenia Nagrody Wielkiego Kalibru, która odbędzie się 30 maja. Warto wziąć udział w plebiscycie, bo spośród wszystkich głosujących zostanie rozlosowanych piętnaście kryminałów-niespodzianek. Nazwiska zwycięzców pojawią się na stronie Portalu Kryminalnego do 8 czerwca.

Sama jeszcze przez moment wstrzymuję się od głosu, bo zamierzam poznać jak najwięcej nominowanych tytułów, ale już teraz wiem, że to nie będzie łatwa decyzja.

A Wy? Wiecie już na kogo oddacie swój głos?

16 komentarzy:

  1. Ach, pojechałabym na taką imprezę, niestety u mnie to podróż przez pół Polski. A na razie czytałam tylko "Pochłaniacza" może uda mi się poznać jeszcze jakiś nominowany kryminał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie trochę bliżej, więc będę na pewno. :)

      Usuń
  2. Ja niestety żadnej książki z nominowanych nie przeczytałam jeszcze, więc głosu nie oddam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety też nie znam jeszcze żadnej z nominowanych pozycji... To tylko uświadamia mi ile mam jeszcze zaległości. A do Wrocławia bardzo chętnie bym się wybrała, ale niestety czasu brak.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja na razie nic nie czytałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to na co czekasz? Do dzieła!

      Usuń
    2. Na razie nie mam kiedy czytać, bo robię relację z targów książki, a jutro dojdzie jeszcze Noc Muzeów :P

      Usuń
  5. Ja nie oddam w ogóle, bo musiałabym to zrobić na chybił trafił - ale jak kiedyś przyjdzie taki rok, że będę mogła w pełni świadomie oddać głos, to na pewno to zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech... A taka fajna lista. Nadrabiaj koniecznie! :)

      Usuń
  6. Z tych prezentowanych tytułów nie czytałam jeszcze żadnego, więc trudno głosować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nic nie czytałam jeszcze, a szkoda :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, szkoda, ci autorzy są naprawdę warci uwagi.

      Usuń
  8. Znam tylko ,,Pochłaniacza", koniecznie muszę nadrobić pozostałe.. Eh, szkoda, że akurat 30 maja, akurat mam dni swojego miasta, i Hey do nas przyjeżdża, także wybieram jednak koncert z Nosowską :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz zajrzeć w inny dzień. Festiwal trwa od wtorku. :)

      Usuń

Zapraszam do udziału w dyskusji. ;)

Wszelkie obraźliwe komentarze oraz reklamy stron będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...