sobota, 27 października 2012

Mój Tata napisał książkę...

A właściwie dwie książki. I choć to nie jest królująca na tym blogu beletrystyka, to przecież nie mogłabym się z Wami nie podzielić sukcesem mojego Taty.

Wiesław Rychlicki
Od matematyki do programowania
Wyd. Helion
320 stron


Pierwsza książka miała swoją premierę w zeszłym roku. Jej tytuł to Od matematyki do programowania. Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien. Znajdziecie w niej mnóstwo praktycznych informacji z zakresu programowania. Książka z pewnością przydatna będzie zarówno rozpoczynającym swoją przygodę z tą dziedziną, jak i tym, którzy mają już za sobą pewnie doświadczenie. 

Punktem wyjścia są zadania matematyczne znane nam ze szkoły. Czytelnik będzie mógł zapoznać się z danym problemem, a następnie z programem komputerowym, który umożliwia jego rozwiązanie. Dużym plusem jest fakt, iż zadania zaprezentowane są w najpopularniejszych językach programowania, takich jak Pascal, C oraz C++, dzięki czemu każdy może sam sprawdzić, który z tych języków najbardziej mu odpowiada i podjąć decyzję co do dalszego toku nauki.



***

Wiesław Rychlicki
Programowanie w języku Java.
    Zbiór zadań z (p)odpowiedziami  
Wyd. Helion
440 stron

Druga książka Programowanie w języku Java. Zbiór zadań z (p)odpowiedziami miała swoją premierę całkiem niedawno, bo w październiku tego roku. Tym razem poznajemy praktyczne zastosowanie tego znanego  języka programowania, jakim jest Java. Wszak nie od dziś wiadomo, że znajomość teorii to jeszcze za mało, by móc pochwalić się obyciem w temacie. Jeśli jednak dopiero chcecie zacząć przygodę z programowaniem w języku Java - ta książka wciąż jest dla Was. Każdy rozdział poprzedzony jest krótkim wstępem, zawierającym informacje pozwalające niewtajemniczonym na zorientowanie się w temacie, a tym którzy z Javą mieli już coś wspólnego, na utrwalenie sobie najważniejszych wiadomości. 

Po takim przygotowaniu można zabrać się za rozwiązywanie zadań, czyli za najważniejszą część książki. Pomocne w tym będą umieszczone w tekście wskazówki. Do zadań są też podane odpowiedzi umożliwiające zweryfikowanie poprawności rozwiązań.


Programowanie w języku Java. Zbiór zadań z (p)odpowiedziami [Wiesław Rychlicki]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

***

Wybaczcie ten reklamowy wpis niesponsorowany, ale po prostu musiałam się z Wami podzielić moją radością. W końcu taka frajda nie zdarza się codziennie. :)


***


A na koniec mała wstawka muzyczna, czyli Glen Hansard dobrze znany wielbicielom Once, w utworze Finally.

 

You found something so good  

It's drawing trouble on your life  

And when you lost something so good  

It's hard to focus on what's right

47 komentarzy:

  1. Oooo to książki zdecydowanie dla mojego męża, tą pierwszą się zainteresował.

    OdpowiedzUsuń
  2. O, cudnie, muszę się za nimi rozejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiedziałam, że interesuje Cię taka tematyka. :)

      Usuń
  3. A ja polecę chłopakowi mojej siostry :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. A dostałaś egzemplarz z autografem? ;) Gratulacje dla Taty. :)
    "Finally" gdzieś słyszałam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dostałaś. :)

      Tia. Pewnie tam, gdzie ja nie miałam okazji. :(

      Usuń
    2. To jest ten moment, w którym mówię: "czas pójść w ślady Taty". :P
      BTW, wiesz, że mój ojciec wieki temu robił zdjęcia i je sam wywoływał?

      Usuń
    3. Żeby pisać, trzeba mieć coś do powiedzenia. Ja nie mam.

      Wierzę. Też mam takich specjalistów w rodzinie. Kurcze, to dopiero musiała być frajda z fotografii. Cyfrówka rzecz świetna, ale nie zastąpi emocji z ciemni.

      Usuń
    4. Było kupić analogową lustrzankę? :P

      Usuń
    5. Cenię Twój dowcip, naprawdę. Swoje foto-umiejętności też. :P

      Usuń
  5. Gratulacje;) A tak w ogóle, skoro pan Rychlicki to Twój Tato...jesteś z Leska?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, po prostu mieszkam na Huzelach;)

      Usuń
    2. To jest ten moment, w którym należy rzucić tekst "jaki ten świat mały". :P

      Usuń
    3. *rzuca wyżej wymienionym tekstem* ;) Oj mały, mały...;)

      Usuń
    4. W sumie taki cud zdarza mi się pierwszy raz. Jeszcze nie zdarzyło mi się nawet trafić na nikogo z Bieszczad, a co dopiero "zza mostu". :P

      Usuń
    5. A widzisz;) Ja trafiłam w blogosferze na osoby mniej lub bardziej związane z naszym województwem..ale nie na (prawie) sąsiadów;)

      Usuń
    6. Mniej lub bardziej też trafiałam, ale żeby tak blisko? Przestałam się czuć bezkarnie anonimowo. :P

      Usuń
    7. Przepraszam...nikomu nie powiem;)

      Usuń
    8. Uff... Kamień z serca. Znów czuję się bezkarna. ;)

      Usuń
  6. Gratulacje dla taty i dla ciebie również(za posiadanie takiego taty:))

    OdpowiedzUsuń
  7. O! Wspaniale. To co prawda nie są tytuły dla mnie, ale moja druga połowa na pewno by się nimi zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, żebym coś sugerowała, ale zawsze możesz tej drugiej połowie coś szepnąć. ;)

      Usuń
  8. niestety tematyka nie moja, ale Tobie gratuluję sukcesu Taty :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję!! Tematyka nie moja, ale polecę książki innym:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale fantastyczny sukces :) Dołączę się do grona osób, które mówią, że nie dla nich ta tematyka, co nie zmienia faktu, że Twojemu Tacie trzeba bardzo pogratulować! Gratulacje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mój chłopak jest programistą, więc książki jak znalazł dla niego:) No i gratulacje dla taty:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale super, wielkie gratulacje! :) Najpierw, jak przeczytałam tytuł posta, to myślałam, że nawiązuje on jakoś może do fabuły książki, a tu okazuje się, że należy go dosłownie interpretować xd gratulacje! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gdybym była na Twoim miejscu, też bym się chwaliła sukcesami taty, a co! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu jak napisałam w notce, taka frajda nie zdarza się codziennie. ;)

      Usuń
  14. Książki zupełnie nie trafiają w moje zainteresowania, ale przyłączam się di gratulacji dla taty :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Musisz być bardzo dumna z Taty - on na pewno jest dumny z Ciebie, dumny z posiadania takiej córki, inteligentnej dziewczyny, którą jesteś. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pewnie zgubiłabym się już na samym początku czytania tych książek, niemniej wiem jak ważna jest ta tematyka we współczesnym świecie i wcale się nie dziwię, że się tak zdolnym tatą chwalisz. Gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, oj tam. A może odkryłabyś w sobie nową pasję. ;)

      Usuń

Zapraszam do udziału w dyskusji. ;)

Wszelkie obraźliwe komentarze oraz reklamy stron będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...