wtorek, 8 kwietnia 2014

Na stosiku książki rosną #12

Zgodnie z tytułem, dziś krótka prezentacja najnowszych zdobyczy. Dwa stosiki, obydwa szalenie mnie cieszą.

W lutym udało mi się nic nie kupować, ale w marcu trochę zmiękłam. Jak wypadnie kwiecień? Pojęcia nie mam, bo jest kilka tytułów, które spędzają mi sen z powiek, a poza tym, bardzo bym chciała skompletować m.in. cykl o Harrym Hole autorstwa Jo Nesbø i wszystkie powieści Marka Krajewskiego



Zakup własny:
Julia Alvarez Czas motyli
Anna Jean Mayhew Sucha sierpniowa trawa
Erix Axl Sund Obłęd
O tych książkach naczytałam się tyle dobrego, że po prostu musiałam w końcu się w nie zaopatrzyć. Jak się rozczaruję, to kilku blogerów dostanie po uszach!

Suren Cormudian Dziedzictwo przodków
Proszę się nie dziwić. To nie moje. Ale jest i stoi na półce, obok reszty tomów z serii, do której mój mąż próbuje mnie przekonać od dłuższego czasu.

Jo Nesbø Policja
Tak jak pisałam na początku, zamierzam skompletować całą serię z Harrym Hole, a że akurat ta część leżała w Biedronce między mydłem a powidłem, to przygarnęłam.

Recenzenckie od wydawnictwa Wielka Litera:
Rodrigo Rey Rosa Głusi - właśnie czytam i póki co, nie jest tak źle
Agnès Martin-Lugand Szczęśliwi ludzie czytają książki i piją kawę - recenzja
Arundhati Roy Indie rozdarte - recenzja

Recenzencka dzięki uprzejmości autorki i wydawnictwa Prószyński i S-ka:
Joanna Marat Monogram - recenzja

Recenzencka od portalu BiblioNETka:
Zelda Fitzgerald Zatańcz ze mną ostatni walc - recenzja


Eleanor H. Porter Pollyanna dorasta (wygrana na BiblioNETce)
Anna Sakowicz Żółta tabletka (od autorki)

Z biblioteki:
Marta Guzowska Ofiara Polikseny
Katarzyna Bonda Sprawa Niny Frank
Gaja Grzegorzewska Topielica
Dennis Lehane Wyspa tajemnic
Z biblioteki konsekwentnie przynoszę kryminały i ta tendencja pewnie długo się jeszcze utrzyma. To jeszcze hobby czy już mania?

***

Przypominam o konkursie!


91 komentarzy:

  1. Hah! Trzy pierwsze książki polecałam tak gorąco, że ustawiam się pierwsza w kolejce do bicia :D
    Jak Tobie się nie spodobają, to ja nie wiem :/
    Za to ja z kolei za Twoją namową kupiłam sobie Zeldę Fitzgerald... :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mogę oberwać tylko za dwie pierwsze, choć bardzo mocno polecam drugą. ;)
      A i "Wyspa tajemnic" też jest niezła.

      Usuń
    2. Tyle chętnych, że ni będę wiedziała, komu dać po uszach w pierwszej kolejności. :P

      @Karolina, tylko żeby nie było. Za to, że Zelda Ci się spodoba, dam sobie uciec najwyżej jeden palec, no może dwa. ;)

      Usuń
  2. Słusznej wielkości stosiki. Miłej lektury życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ,,Czas motyli" i niedługo zacznę czytać :)) Eh moj stosik też się ciągle powiększa, szczególnie zapas książek podróżniczych :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podróżnicze ostatnio jakoś rzadziej czytam. :(

      Usuń
  4. Bardzo okazały stos! Zazdroszczę! :) mam nadzieję, że szybko go przeczytasz i podzielisz się opinią ;)
    Miłego czytania! :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Anna Jean Mayhew "Sucha sierpniowa trawa"
    Erix Axl Sund "Obłęd"
    Dennis Lehane "Wyspa tajemnic"

    Mocni polecam! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Raczej hobby, miłej lektury:)

    OdpowiedzUsuń
  7. O rany, już się boję, bo do dwóch pierwszych zachęcałam...
    Za to Ty mnie narobiłaś smaku na "Monogram";)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pilnuj uszu. :P

      I bardzo dobrze, bo to fajna książka jest. ;)

      Usuń
  8. Spory stos - tylko pozazdrościć ciekawych lektur...

    OdpowiedzUsuń
  9. Dwóch książek z wyd. Black zazdroszczę :) chyba tez zakupię własne egzemplarze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle się już o nich naczytałam, że po prostu muszę się przekonać o co tyle hałasu. ;)

      Usuń
  10. Świetny stosik. Zarówno ilościowo jak i (przede wszystkim!) jakościowo:)

    OdpowiedzUsuń
  11. "Wyspa tajemnic" bardzo mi sie podobala.
    Zycze milej lektury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na razie widziałam tylko film.
      Dziękuję. :)

      Usuń
  12. Ciekawe nabytki. Zwłaszcza chce poznać ,,Obłęd'', ale poczekam jeszcze na twoją recenzje. Życzę miłego czytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie musisz czekać. Tyle pozytywnych opinii, że nie wydaje mi się, by to mogła być słaba książka.

      Usuń
  13. Za Suchą sierpniową trawą się podpisuję - książka naprawdę warta uwagi :) Miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tylko z tego "Pollyanna dorasta" czytałam, ale to było dawno temu. Za to bardzo mi się wtedy ta książka podobała - dwa razy czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie czytałam, a w domu mam tylko pierwszą część (jakieś takie bardzo stare wydanie), więc ta druga pasuje jak ulał. :)

      Usuń
  15. Imponujące stosiki, podkradłabym kilka pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  16. "Wyspa tajemnic" rewelacja! już za mną i książka i film :) polecam! a z Biedronki często wracam z nowym nabytkiem - niekoniecznie spożywczym :) zdarzyło się to choćby wczoraj... teraz wielka przecena! za 9,90 cały kosz różnych książek :) widziałam m.in. "Sekretny język kwiatów", "Rozdroża" i wiele innych. sama kupiłam coś o psychologii sukcesu - samorozwój - takie moje ostatnie małe uzależnienie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dziś przytargałam "Największy lęk" Barclay - właśnie z Biedronki.

      Usuń
  17. I powiedz dlaczego nie wzięłam Nesbo w Biedronce?! 10zł w te lub we wte różnicy by nie zrobiło - szczerze to żałuję, bo przekonałabym się w czym tkwi fenomen autora.

    Przyjemnej lektury!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wiem dlaczego, dlatego, że zaczynanie od ostatniego tomu jest złym pomysłem. ;)

      Usuń
  18. Widzę kilka polskich autorek, których nie znam, a chciałabym poznać. Udanej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  19. widzę, że tematyka bardzo różna :) parę z chęcią widziałabym i u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przyjemnej lektury! :) Chociaż patrząc po książkach wchodzących w skład stosiku raczej taka będzie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam za sobą jedynie "Suchą sierpniową trawę", zatem chętnie zapoznam się z Twoimi recenzjami. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jest i moja kochana Zelda! Piękne stosiska... ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. świetne stosiki, a zwłaszcza ten pierwszy ;) Pozazdrościć współpracy z wydawnictwami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zazdrościć, tylko rozwijać się i działać, a owocne współprace pojawią się z czasem. :)

      Usuń
  24. Mi udało się wypożyczyć Obłęd jako pierwszej, jak tylko trafił do miejskiej biblioteki i... nie zdążyłam go przeczytać (z nadmiaru innych książek). Żałuję strasznie. Czekam na recenzję!!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Hobby-mania? :) Dzisiaj wyszłam z reklamówką, miałam wrócić z pustą, wróciłam z pełną, chociaż czasu na czytanie nie mam tyle, ile bym chciała, nie mówiąc już o zaległościach w pisaniu :P Chciałabym przeczytać Bondę, Grzegorzewską - lubię jej felietony, Guzowską...Wyspę tajemnic...Obłęd, na który czekam w bibliotece...a dzisiaj przyniosłam w końcu Wołanie kukułki - kochana pani bibliotekarka odstąpiła mi swoją kolejkę, kiedy zapytałam, czy już może jest dostępna <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trafne! Hobby-mania. :D

      Muszę poszukać felietonów Grzegorzewskiej, bo chyba nie miałam okazji czytać.

      Takie bibliotekarki to skarb! :)

      Usuń
  26. Jestem bardzo ciekawa jakie wrażenie zrobią na Tobie książki z Black Publishing, szczególnie "Czas Motyli" :) "Wyspę tajemnic" znam z wersji filmowej, a reszta wciąż przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawa, tyle dobrych opinii zebrały, że oczekiwania mam ogromne.

      Usuń
  27. Wszystko bym przeczytała z pierwszego stosu (może prócz "Dziedzictwa przodków"):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To podobnie jak ja, choć za "Metro" w końcu się kiedyś wezmę.

      Usuń
  28. Książki jedynie kojarzę, więc jestem ciekawa Twoich opinii na ich temat :) Życzę miłej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  29. Szczególnie zazdroszczę pierwszych dwóch pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie one wzbudzają chyba największe emocje.

      Usuń
  30. Mam trzy pierwsze książki, a także "Policję" i "Szczęśliwych ludzi..." Gost to chyba mamy podobny ;) Serdecznie polecam "Wyspę tajemnic"!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może tak być, sporo ciekawych tytułów u Ciebie znajduję. :)

      Usuń
  31. Dwie z góry chętnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  32. Czytałam "Policję" - polecam;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ileż cudności :)
    Jeśli chodzi o cykl z Harrym Hole w roli głównej, to póki co czytałam jedynie "Człowieka nietoperza". Nie mam więc jeszcze takiego parcia, żeby zdobyć resztę książek z cyklu :) Ale kto wie, jak przeczytam inne części, może również najdzie mnie na to ochota :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno "Człowiek nietoperz" jest najsłabszy z całego cyklu. Ja czytałam dwie części ze środka. :D

      Usuń
  34. Chyba zeszłam na jakieś inne drogi czytelnicze, bo nie znam ani jednej z tych książek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje robią się coraz bardziej kryminalne. ;)

      Usuń
  35. Jak Ci dwie pierwsze nie przypadną do gustu to ja chętnie przygarnę :D A tak na poważnie (w sumie tamto też było na poważnie!) to tylko te dwie najbardziej mnie nurtują i kuszą. Przyjemnego czytania! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marne szanse, ale cóż - nadzieja dobra rzecz. ;)

      Usuń
  36. Jestem ciekawa twojej opinii na temat "Głuchych". Czytałam "Severinę" tego autora i choć miałam małe zastrzeżenia, to była to bardzo ciekawa lektura.
    A cały stos piękny i opasły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może na piątek coś napiszę. Może nie była to książka idealna, ale całkiem ciekawa.

      Usuń
  37. Ja też zamierzam zebrać cały cykl Nesbo. Na razie mam pierwszy tom :P

    OdpowiedzUsuń
  38. Świetne stosiki! :) Mam książki "Sprawa Niny Frank", która czeka na półce od paru dobrych lat :D Czekam na Twoją recenzję, czy warto wreszcie po nią sięgnąć. ;)
    Na półce czeka również "Obłęd"( jak na razie krócej od poprzedniej ) - mam nadzieję, że tą książkę uda mi się przeczytać szybciej, bo zapowiada się bardzo, bardzo, bardzo interesująco ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto! :-)

      A na "Obłęd" też sobie ostrzę zęby. To musi być dobra lektura, innego wariantu nie biorę pod uwagę.

      Usuń
  39. Kaszmirową serię również niedawno kupiłam, choć nie miałam okazji się za nią zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że obydwie przeczytamy je w miarę szybko, bo podobno naprawdę warto.

      Usuń
  40. Ja bym chciała przeczytać "Pollyanna dorasta"! Pamiętam Pollyannę z dzieciństwa, miłe wspomnienia... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie nie czytałam. Może teraz nadrobię.

      Usuń
  41. Piękny stosik i na pewno będzie coś ciekawego :)
    Pasja Aniu do czytania ....i kto wie co jeszcze

    OdpowiedzUsuń
  42. Cudny stosik, ja najbardziej mam ochotę na "Monogram" - miłego czytania.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  43. Ogroooomny stosik i tyle ciekawy pozycji. Gratuluje kolejnych nabytków.
    U siebie mam tylko "Suchą sierpniową trawę".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądząc po opiniach, nie "tylko", ale raczej "aż". :)

      Usuń
  44. Ciekawe kto dostanie po uszach za "Obłęd" :p
    "Głusi" mają fajną okładkę (a przynajmniej fajny grzbiet), a ta Zelda Fitzgerald kusi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyżbyś się czegoś obawiała? ;)

      Taką egzotyczną. Ciekawa odmiana. :)

      Usuń
  45. Na półce u mnie również czeka "Sucha sierpniowa trawa" i "Policja". Gorąco polecam "Wyspę tajemnic" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Wyspy..." jeszcze nawet nie zaczęłam. :(
      Ale jestem w trakcie "Suchej...". :)

      Usuń

Zapraszam do udziału w dyskusji. ;)

Wszelkie obraźliwe komentarze oraz reklamy stron będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...