niedziela, 20 października 2013

O tym, dlaczego nie mam autografu Martyny Wojciechowskiej,
czyli sobota na Targach

czeski zespół Ginevra 
Zacznę od wyznania: uwielbiam atmosferę Targów. Różnorodne stoiska, ciekawi ludzie i mnóstwo pasjonatów danej dziedziny. W minioną sobotę, na Międzynarodowych Targach Poznańskich odbywały się Targi Zabawek i Artykułów dla Dzieci, Targi Akwarystyki i Terrarystyki (które umknęły mojej uwadze, ale nie żałuję - nie należę do miłośniczek beznogich stworzeń zwykle zamieszkujących terraria), Targi Gier Video i Multimedialnej Rozrywki, Salon Modelarstwa i Gier Towarzyskich oraz to, co interesowało mnie najbardziej, czyli Targi Regionów i Produktów Turystycznych.


plecak prawdziwego turysty
Ta ostatnia impreza zwabiła mnie przede wszystkim nazwiskiem Martyny Wojciechowskiej oraz spotkaniem z małżeństwem Kobusów (pamiętacie moją recenzję Egiptu?). Relacja ze spotkania z przesympatyczną parą pojawi się za jakiś czas, a co do autorki Kobiety na krańcu świata... Cóż...

spotkanie z Anną i Krzysztofem Kobus
Jak wielkiego trzeba mieć pecha, żeby stojąc w długim ogonku do kasy, dotrzeć w końcu do kontuaru i przekonać się, że w tym właśnie momencie wysiadł system i o zakupie wejściówki na teren Targów można jedynie pomarzyć? Do spotkania z Anną i Krzysztofem Kobus było już tylko pół godziny. Obsługa zasłoniła się kartką głoszącą "kasa nieczynna" po czym udała się na fajkę i śniadanie. Super, po prostu super. A czas leciał... Pół godziny później klęłam już nie tylko w myślach, tęskniąc za czasami, kiedy dostawało się do ręki drukowane bilety, facet przy wejściu darł je na pół i można było mieć gdzieś jakiś nowoczesny system generowania wejściówek. Wkurzonych było coraz więcej, aż w końcu ktoś poszedł po rozum do głowy i wpuścił zebrany tłum bez biletów na teren Targów. Trzy dychy oszczędzone, można lecieć na spotkanie. Na razie powiem Wam tylko tyle, że Kobusowie są przesympatyczni i cieszę się, że mogłam ich posłuchać na żywo.

Martyna Wojciechowska i dziki tłum wielbicieli

Kolejnym punktem programu miało być spotkanie z Martyną Wojciechowską. Liczba łowców autografów i chętnych do uwiecznienia swojej podobizny tuż obok postaci podróżniczki, z miejsca ostudziła mój zapał. Postanowiłam poczekać na spotkanie autorskie z prawdziwego zdarzenia i wtedy ewentualnie ustawić się w kolejce. Tymczasem ruszyłam dalej, by pozwiedzać pozostałe stoiska.

odpowiedź na pytanie:
dlaczego nie mam autografu Martyny Wojciechowskiej?
Na Targach Regionów i Produktów Turystycznych były zarówno stoiska dotyczące różnych zakątków Polski, jak i zagraniczne, w tym dotyczące nie tylko państw najczęściej wybieranych na miejsce wakacyjnych wypadów (jak np. Chorwacja, Hiszpania, Włochy czy Czechy), ale także nieco bardziej egzotycznych typu Indie, Japonia oraz Pakistan.

mała radość - czyli stoisko z moich rodzinnych stron

jedni z Targów przynosili ulotki, inni...

tworzą się misterne wzory

mistrz pierwszego i drugiego planu
urocza - prawda?

na ludową, skoczną nutę

moda łowicka
Z wyprawy między stoiska wróciłam z torbą pełną ulotek, wszak wakacje już niedługo. Zanim jednak dotarłam do domu chciałam zobaczyć pokaz jujitsu oraz to, co oferowały pozostałe imprezy odbywające się w innych pawilonach.



Na Targach Zabawek i Artykułów dla Dzieci można było spotkać m.in. symbol okultystyczny zwany Hello Kitty oraz poczciwego Reksia, który - jak chodzą plotki - dorabia nielegalnym kopiowaniem filmów (kto widział czołówkę Reksia, ten wie o co chodzi).




Targi Gier Video i Multimedialnej Rozrywki skupiły pasjonatów...








...i podejrzane towarzystwo.




Salon Modelarstwa i Gier Towarzyskich - tu poczułam się jak dziecko w fabryce zabawek!








Od makiet kolejowych nie mogłam się wprost oderwać! To małe dzieła sztuki, dopracowane w każdym calu. Nad rzeką wędkarz łowi ryby, na łące pasą się krowy, z lokomotywy bucha para, a cały skład pędzi przez doliny i miasteczka, skupiając na sobie uwagę nie tylko miłośników modelarstwa.

---


---

92 komentarze:

  1. Ależ chciałabym chociaż raz odwiedzić Targi:) Mówi się, że Polacy nie czytają, a tu takie tłumy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwyraźniej Ci nieliczni, którzy czytają - czytają Wojciechowską. Reszta, sądząc po frekwencji - woli gry. :D

      Usuń
  2. Szkoda, że nie wiedziałam, bo bym się z chęcią wybrała:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dowiedziałam się przypadkiem - mąż usłyszał w radiu, że ma być gdzieś Wojciechowska, więc sprawdziliśmy gdzie. ;)

      Usuń
  3. Pojechałabym..... Te piwa, makiety pociągów, gry... *w*

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie byłam na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Muszę się kiedyś wybrać :)
    Udało się 2 lata temu zdobyć autograf Martyny Wojciechowskiej na jej "Automaniaczce" (książka była na prezent). Kolejka była spora, ale wpadłam na pomysł - poprosiłam panią w kolejce, by mi trzymała miejsce, a sama cykałam foty innych pisarzy. Jak wróciłam, to prawie była moja kolej :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Tak! Tak! Może w marcu na Pyrkon? (Wiem, wiem, nie lubisz fantastyki. Ale może jednak? Będzie co fotografować - to pewne).

      Dobrze, że się nie zagapiłaś. :P

      Usuń
    2. Pyrkon niekoniecznie, bo nawet nie odróżnię autorów od pracowników wydawnictwa - taki mam poziom wiedzy o fantastyce :P

      Było bardzo blisko od zagapienia. Ale chyba bardziej przeżywała to ta pani, którą poprosiłam o pilnowanie kolejki ;)

      Usuń
    3. E tam, będziemy zerkać ludziom w identyfikatory. :P

      No wiesz? Tak narażać dobrą kobietę na stres? :P

      Usuń
    4. Gorzej, jak nie będą mieć identyfikatorów. Przepraszam, jak się pan/pani nazywa? Bo robię relację i muszę pana/panią jakoś podpisać... :P

      Wiem, same kłopoty ze mną :P

      Usuń
    5. Co się martwisz. Ja mam wprawę w pytaniu ludzi kim są. Swoją drogą, miałam obadać to Truskawkowe Studio. :P
      O wiadomości do Tomasza S. też zapomniałam. O_o

      Ech... Cóż zrobić. Jakoś to trzeba znieść. :P

      Usuń
  6. Ciekawe wydarzenie. Już miałam Cię poprawić, gdyż z Hello Kitty stoi Clifford, nie Reksio - ach to młodsze rodzeństwo:P ale ostatecznie Reksio ukazał się mym oczom poniżej:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O raju, muszę wygooglać tego tajemniczego Clifforda, bo dla mnie to tylko czerwony pies. :P

      Usuń
  7. Ja to zawsze taka ciapa jestem i ciekawe wydarzenia przegapię ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też to się zdarza i to niestety często. Tym razem dowiedziałam się zupełnie przypadkiem.

      Usuń
  8. Ja autograf Martyny zdobyłam w tym roku na Warszawskich Targach Książki dla brata:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Może to jest dobry sposób, żeby tłumy przyszły na spotkania z pisarzami... Trochę atrakcji na inny temat i można ruszyć z całymi rodzinami :) Dla każdego coś przyjemnego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest - akurat w ten weekend faktycznie, trudno było się nudzić.

      Usuń
  10. Zazdraszczam :) bo chociaż w Łodzi też są targi ale na pewno nie na taką skalę :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas ciągle coś jest, ale na wszystko ganiać się niestety nie da. :(

      Usuń
    2. Ale przynajmniej wybór jest :) Byłam szczęsliwa jak w Spodku organizowali duże turystyczne targi. Potem niestety przenieśli je... za granicę (do Sosonowca) :P To się dla mnie wiąże z wieloma przesiadkami. W Katowicach niby coś tam jest, ale nie starają się tak jak wcześniej.

      Usuń
    3. Dobrze, że kontrole na granicy znieśli, przynajmniej nie tkwisz z paszportem w długaśnym ogonku. :P

      Ostatnio stwierdziłam, że żadne miejsce nie jest zadowalające. W Poznaniu cierpię na brak Targów Książki (co jest kosmicznie dziwne, zważywszy na to, że mamy tu targi wszystkiego innego :).

      Usuń
    4. No fakt, nic nie pobije 3 godzin (co do minuty) na granicy z Ukrainą i... kolejki do Martyny :) A okazja na spotkania z nią pewnie jeszcze niejedna będzie.
      A ja myślałam, że w Poznaniu są Targi wszystkiego.

      Usuń
    5. Oprócz książek. :P Tzn. jest Pyrkon, ale z mojego punktu widzenia się nie liczy. ;)

      Będzie, na Targach w Krakowie. ;)

      Usuń
  11. Powiem Ci, że na targach w Krakowie kolejka do Wojciechowskiej wygląda podobnie...
    Mąż tu nie zajrzy, to mogę napisać, że jak nie lubię brodatych, tak fajny ten Mistrz pierwszego i drugiego planu:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domyślam się, ale liczę na to, że w Krakowie oprócz kolejki będzie też spotkanie autorskie. :)

      Spoko. Nie wsypiemy Cię. :P

      Usuń
  12. Szkoda, że mam tak daleko do Poznania. Na pewno jeszcze "dorwiesz" Wojciechowską.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajna relacja ;) Ja co prawda autograf pani Martyny mam, wspólnego zdjęcia niestety nie, ale może kiedyś się uda ;) Z tego, co widziałam na fanpage autorki, to również wspominała o kosmicznie wielkich tłumach.
    P.S. ,,Symbol okultystyczny" mnie rozbroił ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. ;)
      Był problem z opanowaniem tłumu. Martyna co prawda próbowała wpłynąć na ludzi, żeby stanęli grzecznie w kolejce, ale równie dobrze mogłaby położyć przed kotem rybkę i poprosić, by zjadł ją dopiero za godzinę. ;)

      Nie śmiej się! Wiesz jak to zło wcielone może wpłynąć na niewinne dzieci?? :P

      Usuń
  14. Ojej, te makietowe zdjęcia są cudne! Słyszałam o tych targach i tak podejrzewałam, że się na nie powleczesz. :-)
    A czemu ta pani ma z tyłu głowy założony kineskop? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Makiety są cudne! Sama bym się przy takiej pobawiła. :D

      Gdzie? Kto? Co? Jak?

      Usuń
  15. Zgadzam się: makiety są świetne:) No i zazdroszczę targów, sama jeszcze nigdy nie byłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie bywam zbyt często - jakby nie było, wejściówki są płatne i trochę szkoda kasy, zwłaszcza jeśli nie szukam niczego konkretnego. Ale od czasu do czasu - warto. :)

      Usuń
  16. W sumie to drogie te targi. Jak widać nie ma tego złego... ;) Jeśli chodzi o Martynę Wojciechowską, to ja dzisiaj postawilam na najnowszy odcinek "Kobiety na krańcu świata". Od kiedy przeczytała rozpiskę w Travelerze, czekam na ten właśnie odcinek. Swoją drogą najnowsza seria jest najciekawasza (poza 1. która jako nowość sama w sobie była ciekawostką). Coś mi się zdaje, że będę musiała kupić literacką wersję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawno już nie oglądałam programu Martyny. :( Jakoś tak brak mi czasu na oglądanie w tv (nie lubię dopasowywać rozkładu dnia do programu tv ;), a w necie nie obejrzę, bo mi się laptop przegrzewa. :/

      A dzięki temu, że nie zapłaciliśmy za wejściówki, kupiłam trzeci tom "Kobiety na krańcu świata". :)

      Usuń
    2. To szykuj się na niezwykle ciekawą 4. część "Kobiety..." jak już wydrukują.
      Czyli można powiedzieć: organizatorzy stratni, autorka zyskała podwójnie :)

      Usuń
    3. Nie wiem o co chodzi, ale już się cieszę. :P
      Jeszcze muszę dwie poprzednie kupić, bo miałam pożyczone od Mamy.

      Oj, organizatorzy sporo stratni. Cieszę się, że poczekałam te pół godziny, a niewiele brakowało bym z pięć minut wcześniej wkurzona wróciła do domu.

      Usuń
    4. Kiedyś w Mediamarkt widziałam pakiet trzech książek w cenie niecałe 50 za wszystkie (nie chcę skłamać, ale tak to zapamiętałam).
      Chodzi mianowicie o to, że do tej pory każdy odcinek czwartej serii oglądałam nie mogąc się oderwać. Researcherzy wzięli się do roboty :P Bradzo ciekawe historie. Pozwolę zasmakować choćby tym, że była kobieta, która wraz z rodziną (i wcale nie jest wyjątkiem w Manili) mieszka na cmenatarzu, w grobowcu w zamian za utrzymywanie okolicy w czystości.Już jestem ciekawa tych zdjęć w książce.

      Usuń
    5. Widziałam w Empiku (albo Matrasie), ale akurat nie miałam kasy, a później już nie było. :/

      Oooo... To teraz mnie zaintrygowałaś. Nawet nie bardzo potrafię to sobie wyobrazić.

      Usuń
    6. Takie małe miasteczko na cmentarzu, gdzie jest wszystko. Trudno to nam pojąć, ale jakie robi wrażenie.

      Usuń
    7. Widzę, że dużo tracę, nie oglądając tych programów.

      Usuń
    8. Zawsze można nadrobić, przy okazji, w internecie Pamiętam co pisałaś, ale można pokombinować :) Poza tym powtarzają jej programy wielokrotnie.


      Zachęcałam do powrotu do Krajewskiego... Zapraszam do zapoznania się z recenzją u mnie na blogu :)

      Usuń
    9. Jak ochłonę finansowo po przeprowadzce, która mnie niedługo czeka, to pomyślę o nowym laptopie, a wtedy na pewno nadrobię. :)

      Czytałam i na pewno wypożyczę z biblioteki, jak tylko znajdę ten tytuł na półce. :)

      Usuń
  17. Fantastyczne zdjęcia ci wyszły! Jeszcze nie byłam na takich targach, z tym większą przyjemnością przeczytałam i obejrzałam twoją relację:) Mam nadzieję, że na targach książki w Krakowie kolejki do autorów nie będą takie przerażająco długie jak do Martyny :/
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. :)

      Też mam taką nadzieję, choć w kilku przypadkach nie mam złudzeń - chętni będą musieli swoje odstać.

      Usuń
  18. Szkoda,że nie udało Ci się zdobyć ten autograf, bo jakby nie było byłaś już bardzo blisko, miło mi oglądać relację sama na te najważniejsze w Krakowie niestety nie pojadę, mam nadzieję,że zrobisz kolejne piękne fotografie, a w te dni myślami będę z wami wszystkimi :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kolejce po autograf nawet nie stałam, a zdjęcia robiła z boku jak wstrętny paparazzi. :D

      Czy piękne to nie wiem, ale jak się znam, to będę Wam przynudzać fotkami jeszcze na długo po zakończeniu Targów. A teraz jeszcze mam zaległe relacje ze spotkania z Mosleyem, Sekielskim i Głuchowskim oraz z Kobusami. :D

      Usuń
  19. Najbardziej zazdroszczę spotkania z Anią i Krzysztofem. Nigdy nie wątpiłam, że to mądrzy i przesympatyczni ludzie. Gdybym miała do wyboru spotkanie z Nimi i z Martyną, bez zastanowienia wybrałabym Kobusów (choć Martynę bardzo lubię:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spotkanie było naprawdę fajne, tylko miejsce do kitu. Zbyt jasno było i pięknie przygotowana prezentacja ze zdjęciami była przez to zbyt mało widoczna. Ale jak będziesz miała okazję iść na spotkanie z nimi - to nawet się nie zastanawiaj. Świetnie się ich słucha. Pani Ania jest niesamowitą gadułą, opowiada ciekawie i zabawnie (mąż mniej się udzielał). Warto, po prostu warto jej posłuchać.

      Usuń
  20. Odpowiedzi
    1. A jaki tłok! Zwłaszcza tam, gdzie skupili się wielbiciele gier. :D

      Usuń
  21. Ojej, ale musiało być super :)

    OdpowiedzUsuń
  22. "podejrzane towarzystwo" najlepsze ;) Bardzo lubię przeglądać takie relacje.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie wiem, nie wiem - chyba nie chciałabym zostać sam na sam z żadnym z tych panów. :P

      Usuń
  23. Nawet nie wiedziałam, że są takie Targi :) Nie dziwię się, że nie stałaś w kolejce, bo też bym tego nie zrobiła :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla samego podpisu i ewentualnego zdjęcia - chyba nie warto. Co innego, gdyby można było trochę porozmawiać z autorką, ale czuję, że tłum by mnie zlinczował. :P

      Usuń
  24. Widzę, że dla każdego coś miłego, świetna sprawa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko nie wiem, czemu nie przytargałam tego piwa. Przypomniałam sobie o nim dopiero przy wybieraniu zdjęć. Inna rzecz, że smakowego nie lubię, ale to śliwkowe mnie intryguje. :D

      Usuń
    2. Moja małżowina (tak mówię na mojego męża) lubi piwko, pewnie pomógł by Ci je targać:)

      Usuń
    3. Małżowina... Jak romantycznie. :P

      Usuń
  25. Autograf Martyny mam z któregoś poprzedniego roku z krakowskich Targów Książki, dobrze że zanim zostałam matką pozdobywałam niektóre autografy, bo takie bywają kolejki, że teraz kiedy mi się bardzo spieszy albo jestem z małą to nie byłoby szans :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, możesz ją wysłać z książką - mała wszędzie się wciśnie. :P

      Usuń
  26. Ale superowe. Sprawy ludowe mnie nie do końca interesują, bo mam je na każdej imprezie (Podlasie z tego słynie) więc mi już bokiem wychodzą :) Ale super makiety, no i czemu nie zdobyłaś autografu? Przecie maniunia kolejeczka, nasi rodzice w dłuższych stali po mięso ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiast stać w kolejce, wolałam kolejki oglądać. :D

      Usuń
  27. No proszę, jak miło można spędzić czas na Targach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Chciałabym, żeby taki targi były również w Krakowie. Kocham Polskę, jej różnorodność i ciszę się, że gdy się ją promuje, o czym kilkakrotnie wspominałam na blogu. Ponieważ państwo Kobusowie byli jednymi z pierwszych propagatorów odkrywania Polski, jakich miałam okazję spotkać na swej drodze, do tego tak sympatycznymi, skradli moje serce (jak stwierdził mój szef, wysłuchując hymnów pochwalnych na ich cześć - mogliby mnie zaadoptować ;)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo... Daj się adoptować. Zobaczysz kawał świata. :)
      Ogromnie mi się u nich podoba właśnie to, że mimo iż jeżdżą po całym świecie, nie zapominają o Polsce. Na spotkaniu opowiadali m.in. o wycieczce w Beskid Niski.

      Usuń
  29. Widzę, że impreza bardzo udana :D a na autograf Martyny mam zamiar zapolować na Targach Książki w Krakowie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jestem fanką Twoich zdjęć, jednak "upolowałaś" Martynę:) Przyznaję, także chciałabym otrzymać taki autograf, nie dziwię się tłumom:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paparazzi dostanie sę wszędzie. :D

      Autograf i zdjęcie! A tak w ogóle, to marzy mi się wywiad, ale to już raczej w sferze marzeń pozostanie. :)

      Usuń
  31. Miałam podobnie na Targach Turystycznych we Wrocławiu w kwietniu :) Do Cejrowskiego była kulturalna niewielka kolejka, bo wszyscy stali do Pawlikowskiej, wobec czego mam kilka zdjęć z podróżnikiem na spokojnie bez przepychanek plus autograf. U Pawlikowskiej tłum przerażał, też czekam na spokojniejsze spotkanie :) i z Wojciechowską oczywiście też i to bardzo :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, lekkie zdziwienie. Ja bym stała w kolejce do Cejrowskiego. A na mniejsze kolejki do Pawlikowskiej, chyba nie ma co liczyć. ;)

      Usuń
    2. Ja bym bez dwóch zdań wybrała kolejkę do Cejrowskiego. Pawlikowską czyta się dobrze. Ale to wszystko. Nie ogarnia mnie wielka fascynacja jej osobą. Z kolei pana Cejrowskiego kiedyś lubiłam bardziej, teraz mam momenty, że jego gadanina wzbudza we mnie dziwne wrażenia. Niemniej cenię go bardziej.

      Usuń
    3. Cejrowski, to mógłby wreszcie nową książkę napisać...

      Usuń
  32. Lubię te Twoje fotorelacje :D (nic Ci nie umknie :)), bo można się poczuć jakby się tam było :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Umknął mi niebieski muminek/hipopotam/czy-coś-w-ten deseń! Goopia ja! Nie wiedziałam, że to z książki Wojciechowskiej i nie pogoniłam za kolesiem. :D

      Usuń
    2. tym razem wybaczam Ci to „małe” przeoczenie :D

      Usuń
    3. Nie takie małe. To był spory kawał muminko-popotama!

      Usuń
    4. domyślam się, że takie małe to, to nie było :) może jeszcze kiedyś będziesz mieć okazję go spotkać :D

      Usuń
    5. Zdobędę jego adres, usiądę na drzewie w pobliżu jak rasowy paparazzi będę polować. :)

      Usuń
    6. A zatem czekam na zdjęcie, a raczej na cały album ze zdjęciami :D

      Usuń
    7. Na razie nic z tego. Miałam nadzieję, że pojawi się w Krakowie na Targach, ale pewnie byłoby mu za gorąco w tych mega dusznych salach. ;)

      Usuń
  33. Jak wygląda plan kolejnego podejścia? Czy będą organizowane kolejne spotkania z Martyną? Bardzo chciałbym się spotkać.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do udziału w dyskusji. ;)

Wszelkie obraźliwe komentarze oraz reklamy stron będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...