piątek, 10 listopada 2017

Spacerem po Gdyni




Późny wieczór, dzwoni telefon. Chcesz się przejechać za tydzień do Gdyni? - słyszę. Nie zastanawiam się długo. Właściwie nie zastanawiam wcale. Jedziemy!

Jako że plażowania nie lubię, nad morzem bywam niezbyt często. Ale co innego wylegiwać się na piasku, a co innego spędzić dwa dni i dwa wieczory w świetnym towarzystwie, w nastroju dość imprezowym, a przy okazji poznać nowych ludzi, trochę pozwiedzać, zdobyć klif na obcasach (zostawcie to bez komentarza) i podładować akumulatory w listopadowym słońcu.


Pogodę mieliśmy bajeczną, więc ze spacerów nie chciało się wracać. Z piaskiem w butach i wiatrem we włosach wędrowaliśmy plażą przy okazji robiąc mnóstwo zdjęć.

Dalej już milczę. Oglądajcie. Polskie morze w listopadzie może być piękne.




ORP Błyskawica

Dar Pomorza

Dar Młodzieży

Aleja Statków Pasażerskich odwiedzających Gdynię

z lewej: Pomnik Żagle, w tle Dar Młodzieży



z lewej: Akwarium Morskie MIR, z prawej Sea Towers

pomnik Josepha Conrada





Teatr Muzyczny im. D. Baduszkowej

Gdyńskie Centrum Filmowe

widok z Kamiennej Góry

widok z Kamiennej Góry

widok z Kamiennej Góry

krzyż na Kamiennej Górze

widok z Kamiennej Góry


Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza

Bulwar Nadmorski im. Feliksa Nowowiejskiego



mini molo przy Bulwarze Nadmorskim













Lenio

Pomnik Ofiar Grudnia 1970







Klif Orłowski












molo Gdynia Orłowo







przystań rybacka

molo Gdynia Orłowo

pomnik Antoniego Suchanka, malarza-marynisty

przystań rybacka

molo Gdynia Orłowo















36 komentarzy:

  1. Prześliczne zdjęcia.Można się zakochać w takich wioskach.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam polskie morze, chociaż zazwyczaj też nie wyleguję się na plaży. A Gdynię lubię chyba jeszcze bardziej od Gdańska, mam do niej ogromny sentyment. Piękne zdjęcia, aż chce się wsiąść do pociągu i znaleźć się tam jak najszybciej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się nie spodziewałam, że tak cudnie będzie tam w listopadzie. :)
      Ale z drugiej strony, tłok w sezonie i mocne światło słoneczne raczej odbierają urok miejscom.

      Usuń
  3. Gdynia moje miasto. Cieszę się, że jesteś zadowolona z podróży 😘😍

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak pięknie! Mnie niestety nad morze nie po drodze. Odległość jest spora przeszkodą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale Cię rozumiem. Zanim poszłam na studia mieszkałam w Bieszczadach. ;)

      Usuń
  5. Super zdjęcia i jak widać Gdynia może być atrakcyjna do zwiedzania o każdej porze roku. Przypomniały mi się od razu książki Michała Piedziewicza z serii o Gdyni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, nie znam tego autora. Koniecznie muszę sprawdzić o czym mówisz. :)

      Usuń
  6. Naprawdę piękne zdjęcia! Aż chce się znów odwiedzić Gdynię. ;)


    http://czytam-wszystko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna jesień. Błyskawicę i dar Pomorza oraz oceanarium odwiedziłam jako dziecko. Za to wszystkim polecam spektakle w teatrze Muzycznym w Gdyni. To prawdziwa uczta artystyczna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widziałam na plakatach co tam wystawiają to też mi się zamarzył wypad do teatru.

      Usuń
  8. Nie byłam nigdy w Gdyni, ale po zdjęciach widzę, że jak najbardziej warto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam. Nie wiem jak jest w sezonie, ale teraz było cudnie. Cieszę się, że trafiła nam się taka piękna pogoda.

      Usuń
  9. Uwielbiam polskie morze, ale nigdy nie byłam tam jesienią. Widoki zachwycają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedźcie koniecznie! Jak nie ma takiego ostrego świata jak w lecie, to jest naprawdę magicznie. :)

      Usuń
  10. Bardzo rzadko bywam w Gdyni, a jest tam tak pięknie :) Śliczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ tam pięknie. Nigdy nie byłam nad morzem jesienią, muszę nadrobić. Chciałam się wybrać na "Wiedźmina" do teatru imienia Baduszkowej, ale o bilety trudno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam plakat. Nawet się zastanawiałam jak "Wiedźmin" może się prezentować w teatrze. Ale sama akurat wybrałabym inne spektakle. :)

      Usuń
  12. Piękną pogodę trafiliście. Zdjęcia takie, że aż chce się jechać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Całe wieki nie byłam w Gdyni, choć w te wakacje byłam tak niedaleko! Nigdy nie byłam też nad morzem jesienią, wygląda naprawdę kusząco! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nigdy nie byłam jesienią, a teraz wiem, że gdy pogoda dopisuje to taka wyprawa jest świetnym pomysłem. :)

      Usuń
  14. Pięknie:) ja jeszcze nigdy nie byłam nad morzem ani jesienią, ani zimą... i jeszcze nigdy nie miałam tak zwariowanego wyjazdu prawie z dnia na dzień:P Ale moją uwagę i tak najbardziej przykuł Lenio:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie, do nadrobienia koniecznie. :)

      A Leniuś faktycznie ma zdolność przykuwania uwagi. Tu akurat odpoczywał, ale to totalny wulkan energii. Ruda strzała. :D

      Usuń
  15. A myślałam, że Gdynia nie ma przede mną żadnych tajemnic, a tu proszę, kilku miejsc na zdjęciach nie rozpoznałam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudownie! W Gdyni byłam kilka lat temu, ale jeszcze nie wszystko zwiedziłam, więc muszę tam wrócić :) Piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie tak. Wakacje nad morzem i zwiedzenie całego Trójmiasta to moje niespełnione marzenie. Może kiedyś się zrealizuje.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do udziału w dyskusji. ;)

Wszelkie obraźliwe komentarze oraz reklamy stron będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...